Yahoo startar om sin e-handelsplattform för att hjälpa småföretag

Yahoo Store

Syftar till att hjälpa småföretag att komma igång på Internet via e-handel, Yahoo har meddelat lanseringen av sin återuppfunnna plattform för att skapa e-handelsbutiker, Yahoo Stores, som den kallar sin version nästa generation, och räknar också med erfarenheten från miljoner av kunder över 16 år i Yahoo Small Business.

På det här sättet kommer alla som vill starta sin e-handelsverksamhet på Internet med Yahoo Stores möjlighet att ha sin onlinebutik på några minuter fullt tillgänglig för att börja acceptera beställningar istället för att behöva hantera tekniska problem Om du väljer att anställa servrar för att montera de elektroniska handelssystem som de ska använda, inklusive andra tekniska aspekter, såsom gateways eller sökmotoroptimering.

När det gäller betalningsgateways säger Yahoo att dess plattform erbjuder en enkel, PCI-kompatibel betalningsupplevelse som ansluter direkt till en betaltjänstleverantör med bara några få klick. Och när det gäller webbpositionering påpekar Yahoo att dess plattform tillhandahåller automatisk SEO, med samma teknik som den använder på Yahoo.com.

Yahoo Stores erbjuder också ett kraftfullt system med produktkataloger, verktyg för att organisera och marknadsföra produkter, eleganta visuella teman som är kompatibla med mobila enhetsdisplayer, samt ett enkelt redigeringssystem.

Yahoo Stores är fokuserat på småföretag och har tre prissättningsplaner varje månad, från och med startalternativet, avsedda för nystartade företag, som måste betala 10,95 dollar i månaden för detta alternativ. Professional-alternativet är det dyraste, vars kostnad är 254,95 dollar per månad, avsedd för små konsoliderade företag.