VIV-utvecklare visar återigen sin potential som personlig assistent

VIV

Under den senaste veckan fick vi veta att Dag Kittlaus och Adam Cheyer, utvecklare av det välkända digitala assistentsystemet som tillhör Apple sedan deras köp 2010, Siri, inte har stått stilla och har fortsatt att arbeta i världen av artificiell intelligens för att utveckla en digital assistent baserad på artificiell intelligens som bättre förstår användarnas naturliga språk och har förmågan att utföra fler uppgifter tack vare sin öppna vision och kan vara favorit hos företag och organisationer tack vare sin neutrala position: VIV

Precis som förra måndagen, denna måndag, har utvecklarna återvänt för att göra en live-demo av VIV på scenen för Disrupt NYC-evenemanget, vilket visar att den kan förstå perfekt även de ganska komplexa förfrågningar den fick för att göra olika uppgifter som också tredjepartsplattformar, tack vare den ovannämnda öppna visionen, att genomföra några av dem, inklusive boknings- och inköpsmöjligheter. I den meningen bör det klargöras att deras öppna vision står i kontrast till den slutna visionen från Siri och Google Now, som inte tillåter interaktioner med tredjepartsplattformar.I den meningen syftar Viv till att vara en personlig assistent baserad på artificiell intelligens som gör det möjligt att vara tillgänglig var som helst och kan anslutas på en tredjepartsplattform. När vi säger att det är tillgängligt var som helst menar vi att det kan integreras i bilar, i kylskåp såväl som i alla andra möjliga enheter, inklusive tv-apparater om fall uppstår, bland andra.

Viv, med fyra års utveckling, har fördelen att hennes utvecklare har arbetat i mer än tolv år för att förstå det naturliga språket, vilket gör att hon i praktiken kan förstå vad hon blir ombedd att göra är hur hon är frågade. göra förfrågningar. Eftersom det inte kunde vara annorlunda, som ett artificiellt intelligenssystem, kommer det att lära av användarnas behov över tid för att förbättra dess förmåga att förstå.

Trots sin potential har VIV för närvarande inte den användarbas som Facebook och Amazon för närvarande har, bland annat, men eftersom det inte tillhör ett kraftfullt teknologiföretag, förutom sin bättre förmåga att förstå mot konkurrensen, tror dess utvecklare att de börjar med en fördel att vara favoriter när det gäller deras antagande av användare och framför allt företag.