Vi brukar se och skapa infografik om alla ämnen som kan komma att tänka oss: från statistiska data som kan vara relevanta för att förstå världen till infografik som lär oss hur vi ska vara lyckliga.
Och Visual.ly infografiska plattformen är en av de som är ansvariga för detta, en plattform som fortsätter att växa sin datavisualiseringsmarknad och som idag meddelar att den har nått 8,1 miljoner dollar i finansiering.
Visua.ly, som i huvudsak är dedikerat till att ansluta organisationer så att de kan konvertera sina data till visuellt innehåll tack vare samarbete mellan projektledare, varumärken och företag med designers, har fortfarande fördelen att erbjuda snabba resultat och till ett lågt pris.
Vi läser i VB några ord från VD för Visual.ly, Langille:
Vi tar isär den traditionella byråmodellen för att skapa visuellt innehåll.
Vi har implementerat en process som resulterar i en kombination av högkvalitativt innehåll, snabbhet i att slutföra projektet och en bättre användarupplevelse för både det kreativa och varumärket, allt till ett mycket lågt pris.
Visual.ly kommenterar att det har vuxit tio gånger mer sedan förra året, och att dess budget har fokuserats på att betala sitt nätverk av designers.
Med detta bekräftar de att den nya finansieringsrundan, genomförd av bland andra Crosslink Ventures, Correlation Ventures, SoftTechVC och 500 Startups, kommer att fokusera på att lägga till nya kreativa talanger och nya kunder till sitt nätverk av projekt.