Vilken är den bästa tiden att posta på Twitter? (Onlineverktyg + infografik)

programserie för hootsuite mensajes

Oavsett om vi upprätthåller ett personligt konto eller en affärsprofil finns det många verktyg till hands för att undvika strikt beroende på sunt förnuft när vi vill dra nytta av ett maximalt omfattning av innehåll som publiceras på Twitter. Med hjälp av en sammanställning i MakeTechEasier granskar vi idag några av dem tillsammans med en mycket användbar guide, förklädd till infografik, med rekommendationer för publiceringstider på Twitter och till och med på andra sociala nätverk.

Hootsuite

Förutom dussintals avancerade analyser av detta lysande verktyg som låter dig hantera flera sociala nätverkskonton samtidigt, inkluderar Hootsuite en enkel knapp, i avsnittet för att programmera meddelanden, vilket ger oss lyxen att avstå från kalendern för att definiera publiceringsdatum manuellt och helt enkelt schemalägga det automatiskt vid bästa tidpunkt.

Tweriod

Tweriod ansvarar för att generera en rapport (via e-post eller via DM) efter att ha analyserat upp till tusen följare. På det här sättet är det möjligt att dra slutsatsen om de bästa dagarna och de mest rekommenderade veckotimmarna att tweeta, så att du når maximal räckvidd. För att göra saken värre kan den synkroniseras med buffert för att omedelbart effektivisera all kunskap som erhållits.

SocialBro

Socialbro är ett prestigefyllt analysverktyg för sociala medier för företag som bland sina många följare-analyser har alternativ för att optimera publiceringstimmarna på Twitter. Integreras med Buffer och Hootsuite.

Buffert

Buffert, applikation för att schemalägga publikationer på Twitter, Facebook och Linkedin, och tillgänglig i flera utrymmen (som ett tillägg, som en mobilapp, som Chrome Webapp och till och med integrerad med andra tjänster), förutom att arbeta tillsammans med de tidigare verktygen, har den också tillräckligt med kapacitet för att fungera självständigt och analysera tidslinjer respektive nätverk för att få bästa publiceringstid (även för en viss stad). En komplett guide för att få ut det mesta har redan delats på Buffers officiella blogg.

MediaBistro infographic

Och slutligen i MediaBistro delar de följande infografik som visar de mest och minst rekommenderade tiderna, i allmänhet, att publicera på Facebook, Google+, Pinterest, Linkedin och naturligtvis Twitter. Specifika timmar och veckodagar ingår. Naturligtvis är de inte personliga scheman men de är tillräckligt logiska för att ta hänsyn till dem (även om den på Linkedin strider mot den tidigare listan som publicerades av Buffer om marknadsföring på det nätverket).