Twitter presenterar sitt inköpssystem i sitt nätverk

Twitter presenterar sitt inköpssystem i sitt nätverk

På Twitter-bloggen meddelade de just att vi har väntat så länge, där de presenterar det elektroniska handelssystemet integrerat i deras innehållsnätverk.

För närvarande är det bara ett test som gör det möjligt för oss att hitta och köpa produkter på Twitter, även om endast en liten andel användare i USA kommer att se det. De är tweets från intressebolag som visar köpknappen, så att du kan köpa direkt från plattformen.

På detta sätt vill de utöka köpmöjligheterna på mobila enheter och erbjuda tillgång till erbjudanden som exklusivt avslöjas på Twitter, både på Android och iOS. För tillfället har de redan varit associerade med Fancy (@fancy), Gumroad (@gumroad), Musictoday (@Musictoday) och Stripe (@stripe) för detta första test, även om de meddelar att både associerade och pass i vilka det kan utföras kommer åtgärden att utvidgas inom kort.

För att köpa behöver du bara göra några steg: tryck på köpknappen, se produktinformation och fyll i frakt- och betalningsinformationen, allt från twitter. Betalningsinformation kan sparas på plattformen, även om det är möjligt att radera den när som helst. De meddelar att datasäkerhet har varit en prioritet sedan projektets start.

Här är presentationsvideon: