Napster

Telefonica hjälper till att föra Napster till den globala marknaden för strömmande musik

Napster

Som ordspråket säger är unionen styrka. Och styrka är vad det spanska telekommunikationsföretaget Telefnica och Rhapsody kommer att ha med alliansen som de gemensamt har meddelat idag, en strategisk satsning som gör det möjligt för Rhapsody att ge ett starkt lyft till sin tjänst för att sända musikinnehåll Napster, som blir tillgängliga både i Latinamerika och i Europa. På detta sätt kommer de att gå längre än sina huvudkonkurrenter, som Spotify och Pandora, och utnyttjar också det faktum att fler och fler användare väljer prenumerationer. premie, till vilken du får obegränsad tillgång till en katalog med mer än 20 miljoner låtar och annat innehåll som kan avnjutas via ett brett utbud av enheter.

Telefnica stängde för sin del Sonora-tjänsten, som ingick i de enheter som företaget själv distribuerade i enheterna som det erbjöd användare, och migrerade nuvarande användare till Napster från och med den 1 november. Dessutom kommer avtalet att tillåta Rhapsody att ha en ny kontor i Sao Paulo, Brasilien, som kommer att ge en boost till sin Napster-tjänst genom att hantera framtida branschorganisationer inom Latinamerika.

I förhållande till Firefox OS har Rhapsody redan sin specifika Napster-musiktjänst för denna plattform, eftersom den redan är tillgänglig via Firefox Marketplace. Telefnica kommer för sin del att nå nya marknader i Latinamerika under detta fjärde kvartal för att dra nytta av sin närvaro på de nuvarande marknaderna för att inkludera Napster i de enheter de säljer.