contador de visitas Skip to content

Rhapsody kommer att finnas på 16 europeiska marknader före slutet av andra kvartalet

Rapsodi

Att du har starka konkurrenter är vad du har, där du kommer att tvingas vidta åtgärder för att undvika att förlora marknadsandelar. Detta är vad den veteranmusikutsändningstjänsten förstår via streaming Rhapsody, som kommer att välja att expandera sin marknad till 16 europeiska länder före slutet av andra kvartalet i år, utan kända länder eller genomförandedatum för närvarande, enligt GigaOm-rapporter. .

Poängen är att Spotify är på klackarna, där båda redan har mer än en miljon betalande abonnenter i USA. Så när vi ser helheten har Rhapsody valt att leta efter nya marknader internationellt och förbereda sin ankomst till Europa, trots att det redan har en närvaro i Storbritannien och Tyskland genom Napster-märket.

Och är det att konsumentvanor ständigt förändras tack vare den konkurrens som finns i många sektorer, inklusive musikutsändningar, där Rhapsody också kan ta sina applikationer till fler plattformar för att inte förlora användares andel. Som vi antydde är detta information som upprepas av GigaOM, vilket får oss att vänta på mer information.

Länk: Information i GigaOM | Går: VentureBeat