contador de visitas Skip to content

Polaris, Walmarts semantiska sökmotor

Polaris, Walmarts semantiska sökmotor

Sökmotorer har underlättat livet i flera år och erbjuder oss den information vi behöver hela tiden. Förekomsten av konkurrens gör att vi kan få fler och bättre sökmotorer, som vi kan se just nu efter tillkännagivandet av den stora återförsäljaren Walmart, som har beslutat att förbättra sin Internetförsäljning, i konkurrens med Amazon.com, och lanserar sin sökmotor. Semantisk sökning efter produkter som heter Polaris.

Polaris har utvecklats av ett team på femton ingenjörer som tillhör divisionen @WalmartLabs och bygger på tre viktiga delar: i de sociala interaktionerna mellan användare på produkter, i Kosmix semantiska teknik som ingår i det sociala genomet som gör att vi kan förstå relationerna mellan element och vad Walmart kallar engagemangsscore, där Walmarts egna interna mätvärden används, relaterar de som användarna lägger till i sina virtuella kundvagnar och vad de äntligen köper

Trots tillkännagivandet i dag var Polaris tillgängligt i en månad nu, med början som ett test som tog 5 till 10% av Walmarts trafik till den här sökmotorn. Det finns nu tillgängligt i alla online-e-handel och mobila e-handelsbutiker som erbjuds i USA, och det arbetar med sin internationella expansion, som startar i Brasilien och kommer att följas långsamt av de andra 26 länderna där Walmart har en närvaro.

Goes: TechCrunch