Paypal har gjort en rad visuella förändringar av sin plattform sedan slutet av förra månaden, eftersom de vill vara i linje med det ledarskap som de vill utöva inom området elektroniska betalningar.
Därför har de börjat arbeta gradvis med att göra en rad förändringar, som börjar med sin egen logotyp och fortsätter med huvudsidan.
Idag går de ett steg längre i det avseendet med förenkling och visuell förbättring, de kallar det för att eliminera röran, av konsumentkontona, att vissa konsumenter i USA och i Tyskland kommer att börja njuta av den här nya upplevelsen och utvidgas under veckorna till fler konsumenter.
Med detta avser de att överföra upplevelsen de erbjuder genom sina mobilapplikationer till sina webbplatser, både på skrivbordet och mobilen, och erbjuder förenklade upplevelser.
Denna nya upplevelse börjar med att gå tillbaka till den grundläggande informationen och tillhandahålla denna information till konsumenterna själva så att de kan få ut det mesta av detta betalningsverktyg.
I själva annonsen erbjuder de ett par skärmdumpar av den nya designen av konsumentkonton, den som vi alla får tillgång till när vi loggar in på denna plattform.
Vid denna punkt kan vi redan fastställa lämpliga jämförelser och observera de anmärkningsvärda förbättringar som förr eller senare kommer att nå resten av användaren.
Sanningen är att utformningen av konsumentkonton knappast har förändrats alls genom åren, och idag var gränssnittet redan något föråldrat jämfört med de visuella och funktionella trender som erbjuds även av annan konkurrens.
Det är därför Paypal inte vill vara kvar när det gäller utseende och funktionalitet, utan vill erbjuda en mer modern och aktuell bild i enlighet med tiderna och i syfte att vem som ska vara inom elektroniska betalningsverktyg.
Crédito de la imagen: Android Police" style="background: transparent url(https://historytravel.se/wp-content/uploads/2020/10/Hitta-min-enhet-app-avslojar-nu-IMEI-numret-pa-den-forlorade-enheten.jpg) no-repeat scroll 0% 0%; width: 80px; height: 60px;">