Mindre kvar för lanseringen av nya Foursquare

Det är nu möjligt att använda Foursquare-appen utan att behöva registrera sig på plattformen

Det är bara några timmar kvar till lanseringen av den nya Foursquare-upplevelsen som en tillämpning av personliga platsrekommendationer, vilket lämnar sin erfarenhet som en applikation som huvudsakligen fokuserar på registrering (checka in) av de besökta platserna, eftersom som vi rapporterade vid tidpunkten, på försommaren, Foursquare har meddelat uppdelningen av sin erfarenhet i två applikationer, lämnar den viktigaste som en specialiserad applikation i personliga rekommendationer och skapar en ny applikation från grunden, Swarm , fokuserade på register över besökta platser, inklusive spelalternativ.

Foursquare-teamet har redan publicerat en video av den nya upplevelsen av sin förnyade applikation på sin Vimeo-kanal några timmar efter den slutliga lanseringen, med de första recensionerna av den redan i vissa media. I grund och botten, första gången användaren öppnar applikationen, måste de definiera sin gastronomiska smak, information som kommer att ligga till grund, tillsammans med andra insamlade data och som när den fortsätter att användas, kommer att uppdateras för att erbjuda personliga rekommendationer , precis som de gör musikrekommendationsplattformar när användaren öppnar för första gången. Då kommer den nya Foursquare-applikationen att ha ansvaret för att upptäcka platsen där användaren befinner sig för att erbjuda dem en serie alternativ beroende på vilken aktivitet de vill utföra baserat på var de är.

Om du väljer en aktivitet kommer du att kunna veta all information du behöver om platsen där du ska göra det, till exempel äta på en viss restaurang, där du kan ta reda på plats, öppettider , kontaktinformation etc. Några tips ingår också i informationen som du får.

Användaren kan också utföra sin egen sökning, få resultaten som en lista och kan ändra det till ett kartvisningsläge, där de bättre kan lokalisera varje punkt som anges i resultaten.

Foursquare har tidigare en stor utmaning att övertyga användare om deras nya upplevelse, särskilt med tanke på missnöje hos många användare när de tvingas flytta till en ny applikation, Swarm, där de också förlorade en del av de utmaningar som vunnits, såsom borgmästare eller märken, som genererar mycket hat för denna ansökan.

Vi kommer att se hur denna förändring blir för Foursquare, där den har riskerat mycket och genererat mycket missnöje för en stor del av sina användare. Den nya applikationen kommer att finnas tillgänglig på både Google Play och App Store.Vi lämnar dig med videon: