Kontrollerar om vår mobiltelefon är rapporterad eller svartlistad

lista negra

Från liberaiphoneimei.com presenterar de ett projekt som kan vara extremt användbart för alla som vill köpa en mobil i Mexiko, Latinamerika eller i något land i världen i allmänhet.

Det är en specialiserad onlinebutik i kontroller för personer som köper begagnade telefoner och även tjänster för att låsa upp dem, särskilt för iPhone, även om de också arbetar med andra enheter från andra märken.

De har en rapportverifieringstjänst för valfri mobiltelefon av något märke i alla länder i världen, används särskilt av människor från Mexiko och Latinamerika som har köpt eller ska köpa en begagnad mobil. De verifierar att varje såld smartphone inte rapporteras eller svartlistas och i händelse av att enheten redan har köpts innan de fick lära sig mer om rapporten informerar de kunden om det finns någon lösning eller hur man ska gå vidare i varje enskilt fall.

Denna kontroll, som de utför inte bara med iPhone, garanterar att det inte finns någon parallell marknad för stulna telefoner, eftersom den kan verifiera om enheten, var som helst i världen, är svartlistad eller svartlistad. Så du kan se till att du köper inte en rapporterad mobil innan det är försent.

De lyckas utföra på några minuter verifiering i alla databaser i världenSå om en mobil har rapporterats i ett annat land kommer LiberaiPhoneIMEI att kunna upptäcka den utan problem, genom att läsa både de offentliga listorna i de olika länderna och de privata listorna för varje operatör.

Resultaten analyseras i alla fall anonymt, varje ärende granskas av företaget så att ingenting kan komma undan och skickas en officiell rapport och i full spanska. Om du redan har köpt enheten och det visar sig vara svartlistad, kommer den här rapporten att hjälpa dig att kräva tillbaka pengarna från säljaren eller till och med myndigheterna om det behövs.

Många latinos köper mobiltelefoner från USA (AT&T, T-Mobile, Sprint) och när de tar emot dem i sitt land inser de att de rapporterades i USA, antingen för att de stulits eller i de flesta fall för att deras tidigare ägare har en skuld med sin operatör. Allt går inte förlorat, i många fall få råd för att lösa det helt lagligt för att kunna använda enheten i ditt land utan problem.

Tjänsten som erbjuds är personlig och de tar hand om varje problem hos varje klient tills de hittar den bästa lösningen i varje fall, i de flesta fall kommer det att finnas en lösning, i några få kommer de inte; Varje fall är olika, beroende på vilket land du befinner dig i, det land den köpta mobilen tillhör och den operatör som tidigare har rapporterat det. Det är därför det är så viktigt att använda en specialiserad professionell tjänst, eftersom det inte är ett automatiskt inlämningsformulär med ingen bakom det som bara kontrollerar en allmän databas och inte erbjuder pålitlig information utan snarare från riktiga människor som är intresserade av att analysera ditt ärende. . och fixa det så snart som möjligt.