Komplett guide för att förstå Google Penguin: Nyckelord (del II)

Komplett guide för att förstå Google Penguin: Content Marketing (del III)

Steve Young – Fotolia.com

Vi pratade i den första delen av denna kompletta guide för att förstå (och överleva) Google Penguin om vikten av att veta vad som straffades och vilka variabler varpå märkena skulle ställas in för att garantera deras bana även efter pingvinen. kunskapslinjen är att vi fokuserar denna andra del; användningen av nyckelord.

Nyckelord i Penguin-eran

Vi måste acceptera att nyckelorden är som definierar oss som ett varumärke.

De är den centrala axeln för alla marknadsföringsåtgärder (i sökmotorer och i sociala medier) och det är de som definierar sociala SEO-tekniker som måste integreras i SEO-Content Social Action-trilogin, som definierar varumärkets tillväxt.

Sökningen efter våra nyckelord måste göras när vi har utfört en analys av vår konkurrens, vi har definierat våra mål och vi har hittat affärsnischen där vårt varumärke kommer att utvecklas.

Först när vi vet vilket behov vi kan möta är vi beredda att identifiera vilka nyckelord som användarna söker efter våra tjänster eller produkter med.

Google Penguin ger större relevans för nyckelord så länge de är en del av varumärkets budskap och levererar den kvalitet som ligger bakom svaren.

Nyckelordsoptimering är en teknik som hänvisar till användningen av vissa ord vid skrivning av webbinnehåll.

Detta syftar i grunden till att förbättra vår sökmotorranking, helst visas i de första sökresultaten.

En av de strategier som, även om de överlevde Panda, inte har kunnat göra det med Penguin, är överdriven användning av nyckelord, så kallad nyckelordstoppning; Generering av innehåll utan någon kvalitet där nyckelorden endast är avsedda att locka robotens och inte användarnas uppmärksamhet.

Google Penguin har sagt nej till denna typ av teknik och förvisar alla varumärken som använder denna teknik från positioneringsparadiset.

Här

Idag handlar det inte om innehållsoptimering, utan om optimerad skapelse, vi måste ha en inneboende kunskap om våra kunder innan vi genererar någon typ av innehåll, vi måste veta vad som intresserar dem, med vilka villkor de söker oss och vilken typ av förvärvade åtaganden de förväntar sig att hitta i USA Först då kommer vi att kunna skapa redan optimerat innehåll där påverkan och attraktion faller på användarna och inte på roboten.

Intima länkade med nyckelord hittar vi länkar, ett annat av de ämnen som påverkas mycket av uppdateringen av algoritmen.

Generellt sett kommer varje länkstrategi som strävar efter – som det första målet att få synlighet – att bestraffas.

På inkommande länkar ligger kvaliteten så länge de genereras av innehållets kvalitet.

Antag att vi har valt nyckelord med låg konkurrens och genererat innehåll av hög kvalitet, eftersom det inte finns många liknande innehåll på nätet, kommer varumärken att länka till våra texter och placera oss på riktmärket.

Den här typen av länkar är vad Google letar efter.

Pingvin.

Kort sagt kan vi dra slutsatsen att webbinnehåll och positionering i nya Google Penguin är odelbara och nyckelord är länken mellan de två. Idag eftersträvas kvaliteten på det äkta, pedagogiska, innovativa, lekfulla, interaktiva, sociala och mobila!

Vi fortsätter i den tredje delen med analysen av den plats som innehållsmarknadsföring intar i Penguin-eran.