Googles eftertraktade framtid

Googles eftertraktade framtid

Google år sedan upphörde att vara helt enkelt en sökmotor. I sin historiska och framtida strategi strävar Google efter att vara mycket mer än en algoritm som är inriktad på att filtrera och fånga resultat, och det är att dess maximala längd inte är att erbjuda resultat utan lösningar.

GOOGLE, LÖSNINGSMOTOR

Det kommer att finnas en dag då ungefär x resultat vi kommer att gå till ungefär x lösningar. Och det är i företagets synpunkt slutanvändaren som av skäl som vi kan tänka oss kommer till din sökmotor för att möta dina behov.

Med denna idé i åtanke försöker Google vara en 7/24 resepartner i vem som helst, resursen för åtkomst i situationer av tvivel eller nödsituation.

På engelska finns det redan verbet till google medan översättningen för spansktalande inte är så direkt, men vårt sätt att lösa situationer, tvivel eller behov hamnar säkert på samma väg trots bristen på nomenklatur.

Bild från shutterstock.com

PÅ HANS DAG VAR DEN LÅNGA SVARTEN

Google har sina bästa evangelister bland SEO-communityn som letar efter webben för att konvertera sina webbplatser till de som Google rekommenderar till sina vänner: användare eller potentiella kunder.

Om Google är världens bästa vän är målet att bli Googles respekterade vän, det är SEO

Ur det andra perspektivet syftar företag som vill positionera sig i sökmotorn att visa för Google att de är lösningen som många letar efter.Utan att vilja gå in i tekniska egenskaper och tekniker för att göra SEO mer eller mindre effektiv över tid, skedde en stor förändring i sättet att förstå algoritmen och hur människor interagerade med sökmotorn när användningen och kunskapen om långsvansen .

DEN LÅNGA STJÄRNAN, STARTPUNKTEN FÖR EN NY Psykolog på nätet

När åren gick och inte bara de nya generationerna var finsmakare eller experter på sättet att relatera till nätverket lärde sig konsumenten att hitta de lösningar som Google ville erbjuda honom mer effektivt.

Det var en utveckling i dubbel bemärkelse: å ena sidan förfinade Google sitt resultatsystem och å andra sidan lärde sig användaren att söka med mer specifika termer.

Idag har majoritetssökningarna på Google tre termer

Under åren har detta antal ord som används i varje sökning haft en konstant tendens att utvidgas. Det finns fler och fler människor som använder fler termer i sina sökningar, något som inte händer för länge sedan, mycket mindre på grund av en profil av konsumenter som idag redan har lyckats komma ikapp.

Denna förändring innebär att sökningar är mer exakta, och därför måste resultaten också vara.

Från nyckelord till lång svans, från lång svans till semantisk och från semantisk till konversation

Detta är förfinad linje i Googles resultat. En trend som markerar företagets strategi och att månad efter månad fortsätter att utvecklas i takt med att befolkningen i sin tur kräver mer exakta och konkreta resultat.

FRAMTIDEN MED RÖSTSKOR

Det finns fortfarande en lång väg att förbättra i denna linje, men den exakta långa svansen eller sökningen har redan gett plats för semantik, som kan bättre tolka specifika frågor eller frågor. Denna trend är ingen annan än att tillämpa logiken i någon dialog i en online-miljö.

Logiken i konversationer mellan människor når massivt sättet att söka på Internet

Varför inte be direkt om det bästa brödet i grannskapet? Eller butikerna med aktiva erbjudanden samma eftermiddag? Letar du efter en rekommenderad vegetarisk restaurang? Det kortaste vägen till din destination? Nedladdningsbara kuponger för att göra ett veckoköp? Resplanen för din nästa semester?

Låt oss fråga det som det är. Visst kommer vi inte att hitta det vi letar efter direkt, men det är det naturliga sättet att förstå sökmotorns utveckling under de kommande åren och mer med den mobila navigationsbom och massivisering.

E-handelns nuvarande och framtid passerar genom mobilkonsumenten. Varför har Google fortfarande samma funktion för stationära datorer som för mobila enheter?

I den här linjen, utan tvekan, finns det fortfarande en lång väg att gå.

GOOGLE, DIN BÄSTA VÄNN

Hans maxim: lösningar. Hans strategi: kvalitet för användaren. Ditt mål: alla

Så ambitiöst men verkligt är Googles present från tolkningen av sin strategi, dess investeringar och dess kontinuerliga förslag.

Utan att inse det lägger vi i Googles händer mycket mer än råd eller filter när vi letar efter någon information, produkt eller tjänst. Det har gått ett tag sedan jag slutade vara en enkel sökmotor, och det är därför det råder oss i realtid på motorvägen som vi måste följa för att undvika en olycka utöver eller oväntad trafik, det indikerar kombinationen att ta kollektivtrafik för att dra nytta av vår tid baserat på de möten som vi har planerat att da, påminner oss om försenade uppgifter, meddelar oss när priset på en flygbiljett faller under gränsen vi vill betala, eller till och med meddelar oss när någon har hänvisat till vårt företag på sin blogg eller portal.

Det är i allt vi gör och det är därför det försöker konvertera sin bild från en aktiv sökmotor för att vända sig till när vi har ett problem eller behov, mot andra funktioner som föregriper våra handlingar och ger oss råd eller råd innan vi ens behöver . att vända sig till Google.

Googles mål är att sluta vara en aktiv resurs och bli ett passivt verktyg

Framför allt syftar det till att vara den första att vända sig till i alla situationer, även före våra närmaste vänner eller familj. Vem vet mer än någon som känner oss som ingen annan?

GOOGLE GÅR TILL TINGENS INTERNET

All denna övervakning och övervakning i realtid av våra handlingar, möten eller oförutsedda påminner mycket om vad Sakernas Internet lovar att erbjuda oss i framtiden.

Google utnyttjar sakernas internet för att bli en rådgivare i realtid

Och det är att utan att nå det djup och den påverkan som teknologin på sakernas internet kommer att ha i våra liv de närmaste åren, har Google aldrig velat släpa efter någon när det gäller ny teknik och tekniska konsumtionsvanor det innebär.

Google försöker förvandla vår minut för minut till en ständigt uppdaterande och optimerande agenda

Eftersom Google har återhämtat sig från det tidigare exemplet kommer vi ihåg våra vanliga eller veckovisa rutter, det transportmedel vi rör oss i, trafiken eller incidenter som vi kan stöta på, de möten som vi har planerat, de människor eller företag vi möter, födelsedagarna till våra släktingar och andra viktiga händelser … och allt detta förutsätter vår mest omedelbara agenda, förändrar våra planer dag för dag.

Google når inte den automatiseringsnivå som Internet of Things föreslår, liksom riktmärket för att teknologier som tillämpas på Smart Cities börjar sättas, men det kommer verkligen inte att lämna åt sidan önskan att vara på användarens sida eller konsument i hans ständig sökning efter lycka, som i onlinemiljön inte betyder något annat än resultat, eller hans perfekta utveckling: lösningar.

Är Google din oskiljaktiga partner?

Författare:RogerLlorens(@rogerllj), webbanalytiker, SEO och innehålls- och inkommande marknadsföringsspecialist