Google introducerar annonstjänst i realtid för att annonsera vid större evenemang

Imagen: VentureBeat

Bild: VentureBeat

Det råder ingen tvekan om att stora liveevenemang inte bara väcker intresset hos användarna själva utan också hos annonsörerna själva, som vill vara närvarande för att locka så många kunder som möjligt.

I den meningen presenterade Google i morse vid ett pressevenemang i New York sin nya tjänst som heter Realtidsannonser, eller annonser i realtid, där varumärken kan vara en del av samtal med användare.I den bemärkelsen påpekar Google att det öppnar betaversionen av sin nya realtidsannonstjänst för fler varumärken, och har också för avsikt att fortsätta att utöka räckvidden till fler varumärken senare i år.

Tanken är att varumärkena som utnyttjar den här nya tjänsten omedelbart kan erbjuda sina annonser i realtid, så att de kan visas både på YouTube och i de applikationer och webbplatser som ingår i Googles Display-reklamnätverk, med möjlighet till lägga till kontextuella meddelanden till själva händelserna.

Google hävdar att det tidigare har testat sin nya tjänst i begränsad beta-fas med EA Games och American Express och att det stora testet kommer med Super Bowl-evenemanget, där operatören Comcast och den visuella skapande plattformen för Wix-webbplatser kommer att använda sig av under hela evenemangets varaktighet.