Freshdesk, kundsupportplattform för olika kanaler

Freshdesk

Idag är det viktigt för varumärken att ha sina sociala kanaler som ett sätt dit de kan betjäna sina egna kunder, förutom klassiska kanaler som telefontjänster. Och i detta avseende, för att effektivt hantera kunder var de än är, är FreshDesk en online kundsupportplattform som har nödvändiga verktyg för att betjäna kunder via flera kanaler, inklusive e-post, chattmeddelanden, via Twitter och Facebook, och även inom samhällen själva , har också stöd för telefonsamtal.

Som en Premium-plattform har FreshDesk en serie prissättningsplaner, där Sprout är den mest grundläggande planen som den har, till noll kostnad, med mycket begränsade egenskaper, vilket gör att den kan ha upp till tre agenter, även om det tillåter inkludering av nya agenter, vars kostnaden är $ 15 per månad för varje ny agent som läggs till.

Med detta erbjuder FreshDesk verktygen som gör det möjligt att ha en global bild av mottagna förfrågningar till möjligheten att lägga till eller ta bort agenter till en viss biljett, vilket gör det möjligt att se till och med historien om samma kund för att se alla förfrågningar som mottas i olika kanaler under lång tid. En annan av funktionerna på denna plattform låter dig konvertera samtal och tweets till biljetter för att ge svar.

Bäst av allt, Freshdesk fungerar både genom sin stationära webbapplikation och genom sina inbyggda applikationer för Android och iOS, så att den kan hanteras från både stationära och mobila enheter.

Dessutom är den tillgänglig på flera språk, inklusive spanska, så det bör inte finnas något språkbarriär för att börja använda denna plattform av varumärken och de andra grupper som behöver ta hand om de förfrågningar som tas emot av de olika möjliga kanalerna. Och när vi talar om varumärken har de möjligheten att anpassa sina utrymmen snabbt, men om de vill kan de också använda sina egna CSS-, JS- och schematiska bibliotek för ytterligare anpassning.