contador de visitas Skip to content

Facebook tillkännager nya anpassade publikfunktioner för att ge reklam till målkunder

Facebook

Som ett komplement till FBX har Facebook just meddelat lanseringen av de nya anpassade målgruppsfunktionerna, med tanken att säljare kan annonsera sina produkter och tjänster specifikt för de användare som på något sätt har visat intresse för dem, båda på webbplatser. som i mobilapplikationer. På detta sätt erbjuder Facebook dem de verktyg de behöver för säljare att specifikt rikta in sig på vissa användargrupper.

I den bemärkelsen ger han som exempel till cykelhandlare, vars användare kunde börja designa cyklar på sina webbutrymmen men inte avslutade dem, som från Facebook-väggen själva kan uppmuntras att slutföra sina anpassningar, och även till användare som har installerade mobila reseapplikationer och har slutat använda dem ett tag, så att från samma applikationer kan de uppmuntra dem att göra bokningar från dem.

För närvarande kommer de nya funktionerna för den anpassade målgruppen snart att vara tillgängliga för ett begränsat antal partners för att upprätta nödvändiga tester och förbättringar, och senare kommer de att utvidgas till andra säljare under de kommande månaderna, utan att ange ungefärliga datum. De arbetar med alla Facebook-annonsformat, och när det gäller mobilappar kommer anpassade målgrupper för mobilappar att hjälpa utvecklare att nå sina kunder på Facebook.

Den anpassade målgruppen för Facebooks webbplats och mobilversion använder koden som marknadsförare placerar på sina webbplatser eller i sina mobilapplikationer för att visa annonser på ett riktat sätt genom Facebooks anpassade målgrupp.

Gå: Officiellt tillkännagivande