Vi fick nyligen möjlighet att prata med några av Uber-cheferna i Barcelona. De berättade för oss att de kom till staden på begäran av medborgare som kände till denna applikation i andra städer och ville anpassa sitt tjänsteerbjudande till staden och föreslog en pålitlig, säker och flexibel lågkostnadskonsumtion (UberPOP). När det gäller de problem de har haft nyligen, relaterade till exempel förbudet från Generalitat de Catalunya, säger de oss att de förväntar sig att myndigheterna ger dem möjlighet att göra saker bra.
Av den anledningen kommer vi att fortsätta arbeta för att fortsätta dialogen och söka en rättslig ram där dess tillämpning kan fortsätta att bidra till att öka mobilitetsalternativen i städer och tillhandahålla alternativ till förmån för konsumenter och fritids- och affärsturism i Barcelona som känner till applikationen och använda den i andra länder.
No Uber-taxistrejken med banners verkar bara ha bidragit till att öka Ubers popularitet i Spanien och blivit chef för nedladdningar på iTunes Spain.
Uber finns redan i Latinamerika i städer som Bogot, Lima, Santiago, Guadalajara, Cali, Panama och Rio de Janeiro, och nu ser vi hur det också anländer till Hong Kong.
Med 4-personbilar (UberSedan) och 6-sitsiga skåpbilar (UberXL) ockuperar de därmed en annan asiatisk stad. De kommer till Kina 2013 och finns redan i 25 städer i Asien.
Det verkar som om Uber är ostoppbar …