Apple förbereder en app för "Geni", underlätta reparation av iPhones och mer

Geni bar

Genius Bar | Apple.com

Apples butiker har, bland sina särdrag, ett avsnitt som heter Genius Bar där expertanställda svarar på frågor om Apple-enheter och hanterar vad som beror på reparationsprocessen. Men tänk om Apple-produkternas popularitet är så stor att Genius i varje butik inte räcker?

För att erbjuda en annan kommunikationskanal mellan Genius och användare, vilket ibland gör det onödigt för dem att träffas, förbereder Apple sig för att lansera en specialiserad teknisk supportapplikation som med interaktioner av grundläggande frågor om enheternas nuvarande tillstånd kommer att försöka på problemet.

Därefter aktiveras respektive alternativ för att planera ett möte i Genius Bar, lämna enheten för reparation eller kontakta Apple via telefon. En livechatt skulle också vara tillgänglig för användaren som kunde utbyta meddelanden med Apple-personal som är dedikerade till teknisk support.

Kort sagt, det är på uSwitch där de rapporterar om ryktet genom att dela bilder och skärmdumpar av den ovannämnda appen som förresten erbjuder en massa guider för att självdetektera och lösa enkla problem; i allmänhet en 24/7 supportapp.