6 av de bästa Google Drive-pluginsna för företag

Hellosign

Vi har nyligen granskat några av de bästa Google Docs-tilläggen för studenter och lärare och till och med samlat in andra coola alternativ för att utöka funktionerna i Drive-kalkylark. Idag ägnar vi utrymmet åt de användbara rekommendationerna från Apps4Gapps, en portal specialiserad på hjälp på Google Apps, som har skapat en dialog med de bästa Drive-tillbehören, både för Dokument som för Kalkylark, i affärsarbete. Här granskar vi några av de mest intressanta:

HelloSign

Viktigt för att skydda dokument på Drive med digitala signaturer som genereras och hanteras via en enkel panel där du kan styra upp till antalet personer som kan bifoga sina rubriker. Efter att signeringsprocessen har genomförts kan de resulterande dokumenten skickas via e-post, i PDF-format, direkt från sidofältet som upprätthåller HelloSign-alternativen. Förresten, för de som fortfarande använder faxet i sin kommunikation har utvecklarna av HelloSign också arbetat med ett plugin som heter HelloFax med specialfunktioner för övervakning och sändning med nämnda medel.

UberConference

Även om det i dessa tider är det mest förnuftiga sättet att arbeta med Drive-dokument i realtid och med andra människor som kommunicerar med dem ansikte mot ansikte är att använda Hangouts, är UberConference ett alternativ att överväga att upprätta ljudkonferenser på några sekunder utan att lämna filen i upplagan, ett bekvämare alternativ för dem som inte vill döda sina huvuden med vissa begränsningar av avancerad videochattprogramvara.

Socialt fall

Vi har redan ägnat en hel artikel åt Social Drop för dess lysande väsen, genom att lägga till ett sidofält i Drive-dokumentredigeraren, så att du kan publicera tweets, särskilt relaterat till innehållet i den skapade texten och webbadressen till dess plats. För övrigt aktivera retweetregistrering för att kontrollera deras popularitet.

LucidChart-diagram

Att ha eleganta diagram med dussintals format att välja mellan (mind maps, flödesdiagram, mockups, etc.) och möjligheten att integrera dem i dokument med bara ett klick. Det är kompatibelt med mobil och webb, det har vektorexport, import av filer med populära format och intuitiv hantering genom att dra och släppa element, bland annat.

Google Analytics

För en mer personlig och avancerad hantering av Analytics-data genom de möjligheter som formler i kalkylblad erbjuder, i detta fall de av Google Drive. Rapporter från olika konton och profiler kan hanteras därifrån, men en av de mest intressanta frågorna som utmärker sig genom dess möjligheter är enkelheten att arbeta tillsammans.

Ännu en e-postfusion

Att blanda kalkylarkens funktioner med e-post. Med Ännu en e-postfusion efter att du har skapat ett meddelande och lämnat det som ett utkast i Gmail, är det möjligt att använda det som mall och därmed produktivt hantera, inom cellerna, de få data som ändras mellan den ena och den andra mottagaren; Visst, därifrån kan du köra skicka. Det är perfekt för dem som inte vill fördjupa sig i HTML eller i avancerade tjänster för mallgenerering.