Om du är ett fan av en kändis har du fortfarande tillgång till deras publikationer via WhoSay-plattformen. Denna plattform har cirka 1 500 kändisar, både nationella och internationella, och gör det möjligt att sprida dess innehåll via de viktigaste sociala nätverken och nå en miljard anslutningar genom dem. I själva verket, som anges i TNW, är det en av få tredjepartsplattformar som har publiceringsbehörigheter direkt på Instagram.
Dess grundare och VD är Steve Ellis, som skapade företaget för tre år sedan, med hjälp av Hollywood-talangbyrån CAA, med avsikt att skapa en digital tidskrift med publikationer från medlemmarna, så att användare kan spåra specifika kändisar eller bläddra igenom WhoSays urval av inlägg.
Nåväl, WhoSay har precis släppt sin mobilapplikation för iOS-plattformen, som syftar till att förena fans med publikationer av deras favoritkändisar som tillhör själva plattformen.
WhoSay fortsätter att tänka att tillhandahålla sina tjänster till medlemmarna på plattformen, så att de kan publicera sitt innehåll vart de vill. Enligt Ellis kvalificerar dess plattform den som den första underhållningstidningen som skapats av artisterna själva, och både intäkterna från den nya applikationen och den som genereras av webbversionen kommer en del att gå till sina egna medlemmar.
WhoSay har cirka 12 miljoner besök på sina produkter och har för närvarande cirka 2 miljoner registrerade användare. I praktiken är det ett sätt på vilket kändisar själva kan publicera sina dagliga aktiviteter, upplevelser, aktiviteter, anekdoter och andra inslag, i väntan på tidningarna själva och paparazzi.