Welovroi, den definitiva plattformen för att övervaka avkastningen på våra kampanjer

Welovroi, den definitiva plattformen för att övervaka avkastningen på våra kampanjer

Welovroi är en ny plattform som hjälper oss mycket när vi analyserar avkastningen på våra kampanjer.

Applikationen gör det lättare för direktörer och chefer för Digital Marketing att övervaka och kontrollera sina kampanjmål, vilket sparar viktiga resultatindikatorer (KPI) från kanaler som Google Adwords, Google Analytics, Facebook Fan Page, Twitter, Youtube, Bitly, etc., och att kunna se dem. Snabbt i en anpassningsbar panel som den som visas på skärmdumpen ovan.

Projektet grundades i slutet av 2011 av Kilian Barrera (VD) och Alejandro Gonzlez (CTO), som från början var intresserade av att erbjuda en lösning som hjälper dem att fatta bättre beslut i reklaminvesteringar.

Avkastningen på investeringen (Return on Investment) har blivit ett viktigt koncept i det digitala mediet, det enda stöd som fortsätter att öka årligen sin annonsinvestering. Men kartan är ny och alltmer komplex för digitala marknadsföringsledare och chefer. Hur utvärderar jag prestanda för resurser avsedda för den digitala miljön och sociala medier? Var är avkastningen?

Kilian Barrera (@kilianbarrera) kommenterade problemet som marknadsföringspersonal står inför på följande sätt:

Vi har insett att de som ansvarar för digital marknadsföring är ensamma framför sina Excel-ark, konsoliderar data och arbetar hårt för att analysera och motivera investeringar i flera onlinekanaler som SEM, Social Media, SEO eller CPA. Det är ett jobbigt och långsamt arbete att övervaka dina kampanjmål med hjälp av KPI, och sedan analysera och besluta om dina nästa strategier som ska vara mer effektiva och samtidigt rapportera dina resultat. Allt detta händer både hos stora annonsörer och i specialiserade byråer. På Welovroi erbjuder vi en enkel och kraftfull allt-i-ett-lösning för alla dessa branschproblem.

Å andra sidan bekräftar Alejandro Gonzalez:

Vi är väl medvetna om att Welovrois datatillgänglighet, säkerhet och prestandahastighet är viktiga när vi lagrar miljontals mätvärden och KPI (Key Performance Indicators). Vi vet att i affärsmiljön är hastighet, både i prestanda och i att lägga till nya funktioner, liksom säkerhet, viktigt. Därför är hela vår plattform skapad för skalning i Amazon Cloud. Vi utvecklar också hela applikationen med Ruby on Rails och använder MongoDB som en databas, vilket gör att vi kan vara mycket flexibla för att införliva nya funktioner.

Welovroi är för närvarande i privat beta på inbjudan, med sin offentliga beta planerad till slutet av september 2012.

Med verktyget kan vi skapa återkommande rapporter med ett enkelt drag och släpp, förutom att dela dem med vårt team i pdf eller .CSV. Det är möjligt att analysera mål, mätvärden och investeringar för varje kampanj, utvärdera resultaten och beräkna avkastningen på investeringen (ROI), för att senare ge råd och effektivare vägledning för framtida investeringar.

Digital marknadsföringspersonal, regissörer, sociala mediestrateger och yrkesverksamma som är specialiserade inom sektorn som communitychefer, experter på SEM, SEO, byråer etc. De som är intresserade av Welovroi kan få en inbjudan till den privata beta på www.Welovroi.com eller på Twitter (@welovroi) eller Facebook (facebook.com/welovroi).

Vi har fem inbjudningskoder för de första fem kommentarerna.