Den här veckan har Waymo, Alfabetets division tillägnad teknologin för autonoma bilar, delat en serie rapporter om hur undersökningarna och testerna fortskrider.
En av de senaste rapporterna beskriver en av de tester de har utfört för att testa maskinvaran och mjukvaran för sina autonoma bilar i olika scenarier och för att visa deras tillförlitlighet även i extrema situationer.
Som en del av denna studie har Chrysler Pacifica Hybrid minibussar utsatts för miljöförhållandena i Death Valley, Kalifornien. Enligt Waymo-teamet har de tagit hänsyn till mer än 200 olika parametrar för att utvärdera deras sensors prestanda.
Och det var inte den enda platsen som valdes för att testa minibussarna och utsätta dem för extrem värme. För att testa olika dynamik och analysera svaret på alla komponenter i olika verkliga situationer har de valt två andra scenarier.
Eftersom körning i öknen inte är detsamma som att uthärda höga temperaturer i en stad mitt i trafiken. Kraven och nivåerna på svaren är olika.
Och extrem värme har inte varit den enda varianten, de har också analyserat prestanda för autonoma bilar under snösäsongen i Lake Tahoe.