Vad artister måste göra för att vara i den nya YouTube-prenumerationstjänsten

Vad artister måste göra för att vara i den nya YouTube-prenumerationstjänsten

För några minuter sedan berättade vi om den nya musikabonnemangstjänsten som YouTube har lanserat, en tjänst som föddes för att konkurrera med deezer, radio, spotify och andra streamingmusikalternativ. Den här nyheten, som bidrar till en stor huvudperson i denna sektor, är särskilt intressant för artister som är vana att visa sitt arbete på YouTube, och på YouTube-bloggen för skapare förklarar de vad som måste göras för att bli en del av databasen för musiker av denna nya tjänst.

I sin blogg kommenterar de några av funktionerna i denna nya musikplattform på YouTube, vilket indikerar att musikfans bara kommer att kunna se en ny sida för musik i sin YouTube-applikation för Android, iOS och YouTube.com, vilket kommer att hjälpa till hitta våra favoritmusikvideor. De säger också att i USA, Storbritannien, Spanien, Italien, Portugal, Finland och Irland lanserar de betaversionen av sin nya prenumerationstjänst, YouTube Music Key, och slutligen indikerar de att för att visas där är det nödvändigt, prata först med ditt skivbolag eller distributör, men om du är en artist och vill dela musik direkt via YouTube måste du fylla i det här formuläret:

De lovar att utöka listan över artister under de kommande månaderna, så missa inte chansen.