Twitter tar nu sin TV-app till Roku-enheter

Twitter-Roku

Vid denna tidpunkt borde vi inte bli förvånade över att stora sociala nätverk också vill vara närvarande på skärmarna på våra tv-apparater. I denna mening tar Twitter nu sin tv-applikation till utbudet av Roku-enheter efter att ha gjort det tillgängligt för månader sedan för Apple TV, Amazon Fire TV, Xbox One och senare Android TV.

Med hänsyn till att Roku för närvarande har 14 miljoner aktiva användare, ser nu det blå fågelns (kallade Larry) sociala nätverk på dem så att de kan få tillgång till allt livevideoinnehåll som sänds från deras plattform.

I den meningen kommer Roku-användare att ha tillgång till alla livevideor på Twitter, inklusive den ursprungliga programmeringen och live-simulcast av sport, underhållning, nyheter och politik, hela applikationen.Dessutom kommer användarna också att ha tillgång till en kronologisk linje där de kommer att kunna läsa de mest framstående kommentarerna om innehållet de tittar på live, och få praktiskt taget samma upplevelse som användarna får från andra plattformar.

Observera också att under de senaste månaderna har en rad avtal ägt rum, inklusive de här veckorna, med olika innehållsproducenter så att Twitter kan sända dem live från sin plattform, inklusive som partners Bloomberg, BuzzFeed, NBA, MLB, Live Nation, bland andra.

Tack vare dessa avtal kommer användarna att ha ett brett utbud av innehåll att välja mellan, inklusive innehåll som Bloomberg kommer att erbjuda nästa höst och erbjuder nyheter 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Twitter strävar efter att ha innehåll när som helst på dagen och veckan.

Twitter-applikationen börjar vara tillgänglig idag i Roku’s multimedia-centra och TV-apparater i USA via Roku Channel Store.