Twitter lanserar anpassningsbara direktmeddelandekort för företag

TarjetasdeMensajeDirecto

Twitter har precis introducerat de nya anpassningsbara direktmeddelandekorten som företag kan erbjuda användare genom sina reklamkampanjer, antingen genom användning av marknadsförda tweets eller från organiska tweets, helt interaktiva och personliga upplevelser för varje användare. att försöka stärka relationerna med potentiella konsumenter.

Sådana kort kan innehålla bilder eller videor som kan locka användarnas uppmärksamhet och kan till och med ha upp till fyra helt anpassningsbara uppmaningsknappar, där varje knapp kan erbjuda en specifik upplevelse inom direktmeddelanden. Det säger sig självt att inom erfarenheterna kan robotar från företagen själva också vara involverade för att främja interaktioner.Enligt Twitter är Direct Message Cards ett robust upptäcktsverktyg som kompletterar andra funktioner de redan har skapat för att göra direktmeddelanden till en kraftfull duk för varumärken för att utveckla personliga och skalbara konversationsupplevelser, inklusive välkomstmeddelanden. , snabba svar, anpassade profiler och platsdelning.

I grund och botten är det ett nytt verktyg som Twitter lägger i företags händer så att de kan nå sina respektive målgrupper och interagera med dem. Twitter listar några av uttalandena från olika företag som redan har testat den nya funktionaliteten och berömmer resultaten av de genomförda testerna.