Twitter kan börja visa sponsrade profiler i kontolistan följt av användare

Twitter kan börja visa sponsrade profiler i kontolistan följt av användare

Allt verkar tyda på att Twitter-teamet kommer att testa en ny typ av reklam som gör det möjligt för annonsörer att marknadsföra sitt företag i kontolistan följt av användare, som vissa medlemmar i det sociala nätverket har kunnat verifiera.

Bland den här användargruppen finns den välkända skådespelaren William Shatner, så den här nya funktionen skulle vara inriktad på både verifierade konton och andra användare. När de granskade listan över personer de följer kunde alla verifiera att det officiella Mastercard-kontot fanns på listan (tillsammans med ett litet tecken som indikerar att det är ett marknadsfört konto), även om de inte riktigt var deras följare. Av den anledningen, även om någon kunde se att en specifik användare följer ett av dessa marknadsförda konton, är det verkligen inte, eftersom de på Twitter kommer att sälja annonsörer en plats i listan över följare av användare av det sociala nätverket. Även om det kan vara lönsamt för både Twitter och annonsörer – eftersom det är troligt att om en användare ser att personerna som han följer i sin tur följer ett visst konto, kommer det att väcka förtroende – det kan orsaka förvirring för många. Faktum är att vi kanske inte ens känner oss identifierade med ett visst företags filosofi och vi vill inte vara relaterade till det.

För tillfället, profilerna i vilka dessa marknadsförda konton visas visar dem inte längreDärför kan det vara så att det sociala nätverket för mikrobloggtjänster genomförde några av sina vanliga tester i syfte att utveckla denna nya form av reklam.

Källa: Marknadsföringsmark.