Twitter hoppar till skärmarna på Madrid Metro

twitter-metromadrid

Twitter är inte nöjd med att vara på skärmarna på användarnas mobila enheter och tv-apparater, utan vill också vara närvarande på skärmarna med kollektivtrafik med idén att erbjuda den mest relevanta informationen nästan direkt till användare av nämnda transporter.

I denna mening, som ett resultat av ett avtal mellan de två företagen, kommer Twitter att börja vara närvarande i Madrid-tunnelbanan via sin TV-kanal: Canal Metro Madrid, att vara närvarande genom de 2300 skärmar som nämnda kanal har distribuerat över hela förorts madrileo.När det gäller innehållet som ska erbjudas påpekar Twitter att de väljer ögonblick som skapats av användare för att ta dem till skärmarna genom ett verktyg som väljer de mest lämpliga, kreativa eller relevanta.

Det säger sig självt att ögonblicken, som genereras av användarna själva, kommer att involvera dem på ett visst sätt för att hålla användarna av Madrids underjordiska troget informerade, med vilka det är möjligt att en användare av detta transportmedel också kan se några av dina ögonblick på de nämnda skärmarna.

För Twitter är det ett annat sätt att dela Twitter-innehåll och nå fler användare. På grund av tonen de avslöjar i tillkännagivandet är det möjligt att vi senare kommer att se Twitter landa på andra kollektivtrafikmedel. Det är ett banbrytande initiativ där Madrids underjordiska har valts som utgångspunkt.