Reseföretag investerar vanligtvis mycket i reklam, och i det här fallet ger vi dig två tydliga exempel.
I den första kampanjen, som dök upp i Super Bowl, ser vi två berömda skådespelare som spelar i en annons förklädd till en falsk filmtrailer, medan den andra ser den nya Cristiano Ronaldo-annonsen. Två jättar som vill sätta sitt prägel i marknadsföringsvärlden.
Här har du båda:
Turism i Australien
Älskare av filmen Crocodile Dundee känner igen i denna annons flera scener. Detta är en parodi på filmen som visar scener från Australien för att uppmuntra människor att besöka området, och det gör det med stil.
Trettio år efter att Crocodile Dundee överraskade filmvärlden är det nu Chris Hemsworth och Danny McBride som spelar i en lögn trailer full av roliga scener.
Även om handlingen i filmen inte är riktig, uppmärksammar Dannys äventyr genom den australiska outbacken, vita sandstränder, vackra vingårdar och livliga städer så att människor uppmuntras att resa.
American Tourister
De mest erkända spelarna i sportens kung genererar en stor del av sina inkomster från reklam av alla slag. I det här fallet erkänns Cristiano Ronaldo för att vara huvudpersonen i hundratals kommersiella klipp för kända märken av erkänd statur av bland annat KFC, Nike, Herbalife, Armani. Men den här gången har portugiserna lämnat livsmedels-, dryckes- och sportbranschen för att fungera som huvudbilden av ett erkänt varumärke inom resbagagebranschen.
American Tourister är namnet på det företag som har använt merengue-stjärnans tjänster för att genomföra sin senaste reklamkampanj kallad Bring back more, skapad av reklambyrån TBWA Spain och regisserad i olika versioner av Augusto de Fraga. Denna multinationella är specialiserad och Det har ett utmärkt rykte inom bagagesektorn, och med denna reklam kommer det säkert att bli mer erkänt.
Kampanjen, som varar i 60 sekunder, sätter Cristiano Ronaldo på en flygplats ombord på planet. Med sin eleganta gula resväska går portugisens tillsammans med sin resväska in i området där alla resväskor lagras och distribueras, till och med medföljer hans resväska på baksidan av planet tills de når målet. Efter landningen lämnar han inte sin rullande följeslagare på en sekund. Allt tills du når ditt rum, där du känner dig bekväm med att ha en bekväm och säker resväska hela tiden..
Annonsklippet försöker lämna ett tydligt meddelande: den bästa delen av resan är vad du tar med dig. Men för att få tillbaka något måste den saken vara väl skyddad, och det är vad American Tourister letar efter i kampanjen, för att låta sina kunder veta att de har det bästa verktyget för överföring av sina personliga saker.
Det är inte lika roligt som det förra, men du har säkert en liknande budget …