Kampanjen som Disney gör för att marknadsföra den nya Star Wars-filmen kommer att gå in i historien, analyseras i kurserna om marknadsföring och reklam, kommer att prata om felen och om de bästa produkterna … vi lever ett imponerande ögonblick i denna sektor , där hundratals miljoner dollar investeras i hopp om att få tillbaka dem på kort sikt, samtidigt som de matar en ny generation Star Wars-fans.
Facebook kunde inte utelämnas, och det mest uppmärksamma har du säkert märkt att det finns nya sätt att svara på meddelanden: med Star Wars-siffror.
Detta har varit möjligt i några dagar, men det är inte de enda nyheterna relaterade till båda varumärkena, idag är det en ny överraskning: vi kan lägga till ljussabel i vår profil.
Det är en applikation som finns tillgänglig i Star Wars-profilen på Facebook, en applikation som vi kan prova med den här länken.
Vi måste bara klicka på testknappen för att se vår profil i det sociala nätverket som korsas av en lasersabel som liknar den i figuren du ser nedan:
Som du kan se är det ganska enkelt.
Om du ser miljontals profiler med nämnda sabel som korsar bilden, vet du redan hur de gjorde det …