TuneIn är nu en Internetradiotjänst freemium, sedan idag har den lanserat sin nya prenumerationstjänst TuneIn Premium!, tillgänglig i USA, Kanada och Storbritannien, även om företaget redan har meddelat att man planerar att lansera sin nya prenumerationstjänst till andra marknader.
Kostnaderna är 7,99 dollar per månad för USA, 8,99 dollar per månad för Kanada och 5,99 kronor per månad för Storbritannien.
Den nya tjänsten har stöd för mer än 600 reklamfria musikradiostationer, obegränsad tillgång till mer än 40 000 ljudböcker och tillgång till 16 radiostationer specialiserade på språkinlärning.
Dessutom kommer abonnenterna att ha tillgång till sportsändningar av Major League Baseball-spel, Barclays Premier League och Bundesliga-spel utan reklam.
Användare som är intresserade av den nya prenumerationstjänsten kommer att kunna komma åt den via den tillgängliga TuneIn Radio-applikationen, som kommer att fortsätta att ge fri tillgång till innehåll för andra användare, inklusive tillgång till mer än 100 000 radiostationer också.
till exempel tillgång till 5,7 miljoner program och podcasts tillgängliga på begäran.
Enligt John Donham, VD för TuneIn, är den nya prenumerationstjänsten och den nuvarande kostnadsfria tjänsten bara två olika upplevelser, där det finns användare som kanske vill ha en och andra som vill ha tillgång till den andra.
Det är också förvånande jämförelsen som gör sin plattform till ett medium och påpekar att TuneIn är Spotify som radio är för CD.