Trender inom social handel för 2012

Trender inom social handel för 2012

Skrivet av social-buy.com för wwwhatsnew.com: Slutet av året närmar sig och därmed förutsägelserna för nästa. Utvecklingen av social handel (och f-handel), tillsammans med sin nuvarande situation, uppmuntrar oss att tro att 2012 kommer att fortsätta att vara ett år av tillväxt och expansion för denna nya affärsmodell. Fortsätt också att utvecklas och presentera nya förändringar och modifieringar. Här är de viktigaste pelarna som den sociala handeln kommer att baseras på 2012:

Konsumenten, handlingens episod

Några aktuella indikationer tyder på att vi ska leva ultimata explosionen av konsumentmakt. Tidigare var det varumärken som ringde kunder och tog dem till dem utan att betrakta deras önskemål som konsumenter. Men generaliseringen och socialiseringen av media har gett användarna mer kraft och gett dem en röst i inköpsprocessen. Borta är de dagar då varumärken talade och konsumenterna bara hade ett val att lyssna, nu utövar användarna sin makt. Den tiden när varumärken lockar sina kunder håller på att ta slut. Nu är det de som närmar sig användarnas territorium och fokuserar på att skapa ett åtagande och en kontinuerlig relation med dem. Enligt Gavin Sathianathan (chef för affärsallianser på Facebook) kommer en ny social webb att byggas om, den här gången människor, som en konsekvens av dessa förändringar.

Anpassning

Även om människor är sociala varelser har vi behovet av att känna oss annorlunda och speciella, därav anpassningstrend. Denna idé har rotat på marknaden på ett sådant sätt att konsumenterna nu har möjlighet att anpassa många av de produkter de köper, vilket gör dem unika. Men med tiden kommer denna grad av anpassning inte att räcka, konsumenten kommer att kräva att ta denna trend till nästa nivå. På detta sätt kommer deras behov inte bara att fokusera på anpassningen av produkterna, utan kommer att kräva en personlig relation med varumärkena. Konsumenten från 2012 värdesätter inte produkterna från ett varumärke så mycket som förhållandet att den kan upprätta med dem. På samma sätt som användare känner till och engagerar sig i vissa märken, bör de göra det med dem. Genom att upptäcka deras kunders smak och intressen kan varumärken erbjuda ett urval av produkter som anpassar sig till varje persons smak. Leveransen av personliga tjänster fortsätter också att uppleva stark efterfrågan. Ansträngningar för att möta dessa användares förväntningar kommer att översättas till en meningsfull och personlig shoppingupplevelse för konsumenten.

Delning, värdet av det som delas

Det stora antalet sociala nätverk som föddes de senaste åren är inget annat än ett bevis på att människor behöver social kontakt; Det verkar som om den mest upphöjda mänskliga naturen i dag är social. Av denna anledning tänker kunder inte längre bara på att köpa, utan på att dela. 27 miljoner enheter delas online dagligen och enligt New York Times Customer Insight Group säger 85% av människorna att de läser rekommendationer och feedback från andra användare för att fatta ett mer informerat köpbeslut. På samma sätt litar 90% av onlinekonsumenterna på rekommendationer från människor de känner medan 70% litar på främlingars åsikter. Betydelsen av de åsikter vi ger och tar emot får dag för dag större relevans och framträdande, vilket leder till samtalet Socialt bevis, det sociala inflytandet av information. På ett sätt antar konsumenter att andras handlingar återspeglar det beteende som ska följas i en given situation. Socialt bevis läggs till effekten Bandwagon, även känd som överföringseffekten. Förklaringen till dessa fenomen är enkel, vi ser det i ett exempel: om en serie konsumenter talar bra om en produkt och köper den, kommer resten av konsumenterna att följa det beteendet, å ena sidan för att de litar på handlingarna i tidigare, och å andra sidan av behovet av att gå på bilen. Användarnas åsikter och rekommendationer, ordet från mun till mun (mun till mun) påverkar konsumenternas inköpsprocesser och når för att bestämma vägen för ett varumärke eller produkt.

Exklusivitet

Under en tid har exklusivitet varit ett av favoritämnena för användare som vill känn dig del av en liten och utvald grupp konsumenter. Med den ekonomiska krisens början har denna trend fått en ny nyans, där exklusivitet också får betydelse på grund av dess koppling till priser. På detta sätt är det lika viktigt att förvärva exklusiva produkter som att få dem till bästa pris. Således gör 67% av användarna som följer ett varumärke via sociala nätverk med förväntan om att kunna få exklusiva erbjudanden. Relaterat till denna trend är implosionen av popup-fönster, som med tiden blir mer kända inom det kommersiella området. Således kommer det under 2012 att bli allt vanligare att hitta popup-butiker som förblir aktiva under en begränsad tid och att de erbjuder produkter av exklusiv försäljning i den kanalen och under den perioden. Genom denna typ av teknik kan resultat uppnås på kort sikt, med en snabb ökning av antalet försäljningar och på medellång sikt, vilket uppnår ett positivt sinnestillstånd bland sina konsumenter som kan fungera som varumärkesförskrivare.

Nowism

Dagens konsumentsamhälle söker ständigt efter omedelbar information, omedelbar kommunikation, omedelbar shopping, upplever direkt I detta nya konsumentsamhälle nu tar en allt viktigare roll. Så när når samma nivå av betydelse som vad i köpprocessen. Konsumenterna vet vad de vill och när de vill ha det, och de är inte villiga att vänta. På det här sättet måste varumärken hålla jämna steg med den hektiska användarutbudet ständiga nyheter som kunderna kan njuta av just nu.