Topp 10 sätt att lämna dina läsare öppen mun och dela

boca abierta

Om det finns ett fält som växer i rasande fart är det skapandet av onlineinnehåll. Siffrorna är verkligen kylande, eftersom vi pratar om två miljoner blogginlägg som skapas varje dag, plus hundratals miljoner statusuppdateringar, foton och videor.

Varje dag tar fler företag tag på de möjligheter som innehållet erbjuder dem att fortsätta växa. Men innehållet är i miljoner, det är därför det uppenbarligen måste finnas något annat.

Mellan så mycket innehåll blir det absolut nödvändigt att göra skillnad, eller vad som är detsamma, fånga uppmärksamheten hos mottagarna av detsamma. Allt som sticker ut är lättare att dela på språng och målet är varken mer eller mindre än detta. Eftersom innehållet som delas Attrahera trafik och generera omvandlingar.

Men vad kan man göra för att innehållet ska få uppmärksamhet, så att de som når det känner lust att dela det? Här är de tio bästa sätten att skapa innehåll som är särskilt lätt att dela.

Fråga dig själv vad som blomstrar just nu

Vilka är de aktuella trenderna när det gäller innehåll? Det här är det första du måste fråga dig själv. Vad pratar du om? Vad är det som oroar människor? Om ditt innehåll fokuserar på dessa ämnen och de också har en originalitetsbonus blir det mycket lättare för användare att dela dem.

Det finns verktyg som hjälper dig att söka efter trendiga ämnen, välja dem åt dig och meddela dig viktig utveckling som inträffar i dem.

Dessutom har stora sociala nätverk ofta ditt eget trendavsnitt, som hjälper dig att veta vad som händer i dessa nätverk.

Ge ditt innehåll aggressiva titlar

Ja, som det låter. De flesta användare kommer inte ens att bry sig om att läsa innehåll vars titel redan verkar för dem som en riktig borrning. Läsarna litar på det titeln är en återspegling av vad de hittar senare. Så detta är utgångspunkten för att få din uppmärksamhet. Så, om du vill skapa handlingar, skapa rubriker som låter med en viss aggressivitet, och du kommer att se resultaten, men utan att överdriva, kom ihåg att titeln måste representera vad som finns i texten, fusk är aldrig en bra idé.

Fokusera på kvaliteten på ditt innehåll

På detta område är det sant att kvalitet betyder mer än kvantitet. Varför vill du skapa mycket innehåll, om det är just det som är kvar. Av vilka det inte finns så mycket, det är från publikationer som verkligen kan beskrivas som exceptionella. Så nu vet du: det här är ditt mål.

Användare kommer att granska ditt innehåll om du marknadsför det som du borde, men det är just här det hårda arbetet börjar. Du måste erbjuda ständigt svåra upplevelser för läsarna att glömma, de måste bli förvånade över det värde du gav dem. Värdefullt innehåll låser upp och ökar trafiken, men bygger också användarnas förtroende för varumärket.

Om du inte gör det på det här sättet har du slösat bort ett utmärkt tillfälle att positivt imponera på din publik, som kunde ha anpassat dig bättre och fortsätta att följa dig. gör det ditt innehåll måste komma ihåg. Låt oss inte glömma: miljontals innehåll skapas varje dag. Varför ska dina publikationer sticka ut? Kolla in det och gå till jobbet.

Gör ett engagemang för din gemenskap

Om du engagerar dig i din online-community kan du ha mer än omfattande kunskap om vad som oroar medlemmarna och svara på deras huvudfrågor. Sätten att känna till ämnen som intresserar dessa användare är många, men kanske de viktigaste är kommentarer de lämnar på bloggar och sociala nätverk.

Dra i listorna

Listorna blir allt populärare, och vissa studier har bekräftat deras effektivitet i generera andelar av socialt deltagande, som är mycket större än för andra typer av innehåll.

Uppmärksam på dikter från popkulturen

Oavsett om du är en anhängare av popkultur eller inte, måste du komma ihåg att både popkultur och memes genererar ett stort antal åtgärder. Närhelst du kan använda den kulturen eller dessa memes i ditt innehåll, du kommer att kunna multiplicera antalet åtgärder som du kommer att få.

Så mycket som de säger, skriv långt innehåll

Det tenderar att tänka att kort innehåll delas flera gånger, men sanningen är att så inte är fallet. En studie fann att innehåll som har mellan 3 000 och 10 000 ord, de får många fler åtgärder än andra kortare.

Den har bilder som väcker uppmärksamhet

Alla vet att det är en bra idé att inkludera bilder när man skapar innehåll. Men det finns miljarder bilder, så så mycket som sociala medier drivs starkt av dem, de måste göra skillnad. När det är möjligt måste vi satsa på att skapa direktlänkade bilder till innehållet.

Intervju med modeinfluencer

Influencers är experter på olika ämnen, med miljontals följare. Att intervjua dem är ett riktigt bra sätt att agera, eftersom du kan få uppmärksamhet från anhängarna av dessa influenser. Människor litar på dessa experter och därför innehållet i de publikationer som har sina åsikter.

Inkluderar knappar för social delning

Även om det kan verka uppenbart är det värt att komma ihåg vikten av att inkludera sociala delningsknappar så att du kan dela allt innehåll på sociala medier med bara ett klick.

Användare är vana vid en miljö som blir bekvämare och lättare att hantera varje dag och därför de vill inte bry sig om att kopiera och klistra in länkar. Om du inte inkluderar dessa sociala knappar, förbered dig på det mest rungande misslyckandet.

Artikel skriven av Javier Gazquez, från blogtismista.es, för WWWhatsnew