Tint, panelen som visar aktiviteten i sociala nätverk, integreras med Hootsuite

captura-15

Färgton Det är en mycket använd lösning i företag som vill visa på ett offentligt och elegant sätt den rörelse som en kampanj eller ett evenemang genererar.

Tanken med plattformen är att låta användargenererat innehåll visas i professionellt format för allmänheten, något mycket praktiskt under ett evenemang, där det kan vara viktigt att visa deltagarnas aktivitet i olika nätverk eller i en för att visa resultaten av en specifik marknadsföringsåtgärd.

Det är ingen billig lösning, det kan kosta cirka 300 dollar per evenemang eller mer om innehållet behöver uppdateras oftare, men det är en hel del med tanke på den enorma mängd anpassningsalternativ det erbjuder.

Förutom den obligatoriska statistikmodulen tillåter den administratörer att godkänna eller avvisa det innehåll som ska visas i panelen, med mobilapplikationer som hjälper till att hantera informationen hela tiden.

Nu från Hootsuite rapporterar de att de har integrerat nyansprogrammet så att innehållet enkelt kan hanteras.

Vi måste bara installera appen, identifiera oss med våra data och fortsätta att filtrera taggar, användare och innehåll från hootsuite.

När vi ser en publikation som vi vill skicka till vår nyans kan vi göra det direkt från hootsuite på några sekunder utan att behöva lämna programmet.

Du kan läsa mer om denna integration på hootsuite-bloggen.