Tinder samarbetar med Snapchat för att dela "försvinnande ögonblick"

tinder y snapchat

Tiden går och Tinder är fortfarande högst upp i sin sektor och förenar människor som skjuter fingrarna på jakt efter den perfekta profilen. Nu har de samarbetat med Snapchat för att stärka sin närvaro genom att erbjuda kortvariga ögonblick.

Under detta år kommer vi att se en ny funktion i Tinder som gör det möjligt att publicera Snapchat Stories direkt i dejtingsprofilen. Detta är möjligt tack vare Snap Kit, ett alternativ som tillåter tredjepartsapplikationer att använda Snapchats förstärkta verklighetskamera för att berika deras innehåll. Vi kommer att kunna skicka Snaps till det nya alternativet My Tinder Story i applikationen, så det är naturligtvis nödvändigt att ha ett Snapchat-konto.

Det är inte den enda föreningen som Snapchat har uppnått, eftersom den också kommer att integreras med House Party och Adventure Aide, två sociala applikationer med en bra tillväxt.

Tanken med Snapchat med dessa rörelser är att få fler användare, eftersom Tinder-profiler kan frestas att skapa ett konto genom att se hur andra lägger sina berättelser på sina profiler.

Snapchat fortsätter att kämpa, en kamp som är svår att vinna efter att idéerna om berättelserna applicerades på det fantastiska Instagram. Nu har de pratat med Fitbit så att användare av den här klockan kan ha sin Bitmoji-avatar på ratten, och iOS-användare kommer snart att kunna dela det de ser i Snapchat-berättelser eller direktmeddelanden.

På intäkter introducerar Snapchat Instant Audience Network, vilket ger externa utvecklare möjlighet att tjäna pengar på sina appar med Snapchats sex sekunders vertikala videoannonsformat.

Det blir ett nyckelår för Snapchat, året som indikerar om det finns utrymme för dem på en marknad som alltmer blir mättad med sociala appar.