För dem som arbetar i marknadsföringsvärlden är känslor en daglig ingrediens. Att skapa en bra kampanj kräver mycket talang, tid och pengar, men man vet aldrig om resultaten blir som förväntat. På samma sätt som ibland inte de föreslagna målen uppnås, vid andra tillfällen överskrids siffrorna långt, en slumpmässig variabel som sociala nätverk matar med sitt virala blod.
Du måste bara gå till youtube eller vimeo och göra några sökningar för att hitta kampanjer av alla slag. Ibland visar de hur det gjordes och de uppnådda målen, även om det är sällsynt att hitta detaljer relaterade till budget och avkastning.
Det var därför suprpod.com fångade min uppmärksamhet, en webbplats skapad för marknadsföringspersonal som vill dela detaljerna i sina kampanjer, både den ursprungliga budgeten och de uppnådda målen, som kan rapportera siffror, bilder och material som hjälper till att förstå orsaken varför vissa kampanjer är så framgångsrika och andra så lite.
Suprpod är i stängt beta-läge, även om det i vårt fall inte tog lång tid att skicka inbjudningarna. För närvarande finns det inte mycket innehåll i systemet (något normalt i projekten som är i denna fas), men vi kommer att följa det noggrant för att hålla dig informerad om dess utveckling på alla sätt.