StrongBark lägger till det sociala nätverkskomponenten i online-shopping

StrongBark

Den här veckan har det nya sociala nätverket fokuserat på att erbjuda den sociala upplevelsen till onlineköp, StrongBark, har lanserats i beta, som försöker engagera användare i att hitta och dela de artiklar till salu som de gillar dem och få belöningar för det. Den nya sociala plattformen förväntar sig att snart ha mer än 20 miljoner produkter tillgängliga, med cirka 75 000 dagliga erbjudanden från mer än 2500 regionala och nationella återförsäljare, inklusive välkända företag som Amazon och Walmart, bland andra.

För tillfället har den nya sociala plattformen cirka 500 användare, även om alla som vill, kan registrera sig gratis med hjälp av sin e-postadress, för att kunna tjäna lojalitetsben genom att fylla i deras profil och bjuda in andra användare att delta genom olika saker. Därefter kan du börja spåra andra användare, företag och till och med specifika kategorier beroende på vilken typ av produkter du vill spåra, med möjlighet att styra multikupongkuponger, som du kan dela med dina kontakter via din egen sida. Användare kommer att ha en personlig URL på denna plattform.

StrongBark har, förutom de noterade Bones of Fidelity, två andra spelelement, poängen och påverkansgraden, element som det avser att involvera användare att delta aktivt i denna plattform. StrongBark kommer inte att erbjuda annonser på sin tjänst, istället kommer dess intäktsgenereringsväg att ske genom de intäkter som genereras för att få en del av varje försäljning som görs på sin plattform.

Kort sagt, som påpekats i Seetio, handlar StrongBark om rekommendation av produkter och att få produkter till bästa pris, förenar formeln för de olika befintliga rabattwebbplatserna tillsammans med den sociala nätverkskomponenten i samma applikation.