Statistik efter premiären av «Intervjun» i USA och på webben

intervjun online

Om inte tusentals läckta e-postmeddelanden och vem vet att mer privat information stulits och ännu inte publicerats, kan vi bekräfta att hela ämnet för hacking av Sony Pictures har varit inget annat än en magnifik reklamplan för att få din film Intervjun Det skulle få tillräckligt med berömmelse för att bli en fullständig framgång från den första dagen i teatrarna, och till och med online eftersom dess online-premiär, som av produktionsföretagets natur har varit ganska överraskande, redan börjar slå betydande rekord. .

Det stämmer, framgången har varit orimlig och vissa mätningar som de delar i Venture Beat intygar: YouTube-kanalen av Sony Home Entertainment, Ett av de fyra sätt som Sony Pictures erbjuder för att se sin film som betalar för det, den 24 december hade 173 000 prenumeranter och efter juldagen lyckades det överstiga dubbelt så mycket och passerade de 416 000 medlemmarna som följde den. Dessutom nådde biljettkassans inträde i USA en miljon dollar den första dagen, en milstolpe för filmer av dess slag-obetydliga skulle jämföras med filmer som de av Sagan om ringen-.

För sin del uppnådde den genomsnittliga inkomsten från biografer också ett högt värde, eftersom den var cirka 65% av det som samlades in av Obruten som fick 15 miljoner dollar som en total summa från det nordamerikanska kassan vid premiären. När det gäller nedladdning av torrent, i TorrentFreak talar de om det under de första två dagarna efter premiären av Intervjun över en och en halv miljon nedladdningar.

Och siffrorna fortsätter att växa, även om resultaten av visningar registrerade i dessa fyra officiella utrymmen och online möjliggjord för överföring av filmen, särskilt YouTube och Google Play Filmer, återstår att se. Från Xbox Video kan siffrorna vara partiska av den attack som nätverket drabbats av under de senaste timmarna, precis som PS-nätverket upplevde det – en annan roman som kommer att bli lång.