shock social

Socialt bevis, framtida chock och marknadsföring online

chock social

I själva verket kommer framtidens chock, en bästsäljare från de sjuttiotalet av förra seklet där dess författare, Alvin Toffler, ger oss en framtid som den vi lever, att komma ihåg återkommande. 40 år senare antar jag att det inte finns något behov av att gå i detalj

För dem som inte har läst den eller vill komma ihåg den utan att behöva tillgripa den antika handlingen att läsa en bok, finns det en fantastisk online-sammanfattning i Rincn del Vago. Författarens grundläggande idé är att det kommer en tid då vi inte kommer att kunna absorbera mer information och kunskap, att våra neuroner inte kommer att kunna lagra mer data.

Ikonsmycken – Fotolia.com

Denna mättnad skulle produceras av den enorma mängden information och förändringar som vi får och som tvingar oss att göra permanenta modifieringar för att anpassa oss, vilket oundvikligen kommer att leda till neuronal kollaps eller, vad är detsamma, du kommer att titta på din skärm med samma ansikte på fjärrkontrollen Teletubbie medan du upprepar hatt hatt hatt

Något hände mig när jag läste titeln på artikeln vi granskade idag, publicerad på HubSpot-bloggen, signerad av Pamela Vaughan och med titeln: 10 sätt att omedelbart förstärka det sociala beviset på din marknadsföring

Hatt hatt mitt sinne upprepar det fördömda ordet okontrollerat om och om igen, när mina nervceller ökar hjärnprocessorns temperatur och letar efter mening för vad mina ögon läser. Det sociala testet, det sociala testet det sociala testet

Som entreprenör, marknadsförare och motståndskraft bevisar termen att även om jag på grund av mina års visdom måste erkänna att jag känner mig ganska nervös slutar det inte att göra mitt hår rakt utan socialt bevis; Så torr och klockan 9 på morgonen fick jag mig att glömma smaken på kaffe. Socialt bevis Socialt bevis kommer att likna kärlekstestet, men med fler människor? …

10 sätt att omedelbart förstärka det sociala beviset på din marknadsföring, titeln heter mig och naturligtvis, med den tvivel som genererar dig, så av framtidens chock … kommer det sociala beviset att ha gått?, Herregud, jag har inte tittat på mina index i min webbkarriär inte ens i Klout i morse !!!

Socialt bevis är lika gammalt som handel, relationer och världen. Det är helt enkelt vad andra säger om dig, angående den bild du projicerar och som på många sätt är avgörande för att öka marknadsandelar, marknadsföra produkter, bygga varumärke och naturligtvis nå inflytande podium

Varför föredrar vi en bar eller restaurang där det finns många människor istället för en nästan tom? … Det är kärnan bakom termen, hur vi använder särskilt nu – sociala nätverk där allt är ett heltids socialt bevis och att om du inte är på sociala nätverk existerar du helt enkelt inte eller kommer du från en annan planet, särskilt om vi fokuserar på vad marknadsföring och kommunikation kräver nu.

Hur kan man effektivt använda och förstärka det som sägs om vårt varumärke? Från personliga till multinationella företag, hur förstärker och vårdar vi vårt sociala bevis?

Liksom allt i världen finns det kategorier för skapandet av det sociala beviset; fem av dem exakt enligt skaparen av artikeln och sträcker sig från att hänga på rykte om någon inflytelserik karaktär i vår sektor, till mängden av publiken och recensioner av produkter och tjänster, genom att gå igenom rekommendationer och muntliga ord

Inget nytt under solen, men mycket användbart att granska, konceptualisera och tillämpa, eftersom det inte bör glömmas bort att socialt bevis är den nya axeln som artikulerar det gamla samtalskonceptet nu !!!.

För tillfället kollapsar vi inte, kanske för att vi inte har råd med det mer än någonting annat, så framtidens chock måste vänta.

I slutet av dagen, som den goda killen från Seth Godin säger på sin blogg, handlar det bara om att kommunicera med andra människor, det är den bästa strategin

Här är länken till Social Proof-artikeln på HubSpot-bloggen och vem som var intresserad, det här är länken till den korta reflektionen av Godin, som i slutändan bara är människor, båda på engelska, men du vet redan

Google översätt och läs som Tarzn.