Med ökningen av sociala plattformar kan vi veta många saker om de varumärken vi är intresserade av att veta, eftersom deras konsumtionsbeslut av deras produkter och tjänster beror på deras rykte.
De företag som står bakom varumärkena kommer att ha verktyg som gör det möjligt för dem att mäta sitt rykte, delta i sociala samtal, genomföra marknadsanalyser, möjliggöra jämförelser med sina konkurrenter etc.
Ett av dessa verktyg är Social försvarare, som integrerar en serie funktioner för att hantera ditt rykte.
Företagen kommer att kunna hantera alla sina konton direkt på sociala nätverk från samma applikation, inklusive de som nyligen uppträdde sociala nätverk, som Google+ och Pinterest.
Med den här funktionen kommer de att kunna publicera inlägg och statusuppdateringar samt kommentera inlägg som skapats av andra användare och relaterade till sina egna varumärken, även till sina egna sektorer.
De tillåter dem också att övervaka olika varumärken, vare sig de är egna eller konkurrenternas, når sina målgrupper och skapar analyser med mottagande av rapporter, som gör det möjligt för dem att förbättra sitt värde genom att skapa nya planer i framtiden.
Egenskaperna beror på den prisplan de väljer, den första är gratis, men begränsad till att hantera ett enda varumärke utan möjlighet att integrera andra medlemmar för kollektiv ledning.
När allt är konfigurerat kommer data att komma i realtid och kan hanteras från den interaktiva panelen.
Länk: Social Defender | Går: WebAppRater