contador de visitas Skip to content

SEO-guider värda konsultationer, på spanska och PDF

seo

Nu när den senaste versionen av Google Panda har anlänt, till glädje för många och sorg för andra, är SEO tillbaka på mode. Det blir en mindre transparent vetenskap, det kommer en tid då vi inte vet om en länk ska vara nofollow eller dofollow, om det är bra eller dåligt att lägga stora och attraktiva bilder, om det är värt att visa etiketter i varje text eller inte … vad Det är uppenbart att du måste fortsätta skriva för läsare, eftersom att skriva för Google är något som bara fungerar på mycket kort sikt.

Fortfarande finns det allmänna regler, tekniska aspekter och frågor relaterade till formuläret, som vi måste ta hänsyn till, och för detta finns det flera riktlinjer som det är viktigt att rådfråga när vi vill starta ett webbprojekt:

– Officiell Googles SEO-guide: En guide som avslöjas av Google på dess supportsida, skapad 2011, där grundläggande aspekter diskuteras, även om ingenting nämns om de senaste algoritmerna (pandor, pingviner och kolibrier) – Guide för nybörjare: En kort guide skapad av Jos Rodrguez, författare till de populära WordPress- och Ubuntu-böckerna som vi redan diskuterade för några månader sedan. – Guide av Javier Casares: Den har inte uppdaterats på sex år, men den har länge varit referens på vårt språk. – Solomarketingguide: Skapad speciellt för communitychefer i sociala nätverk, även om den kan tillämpas på alla webbansvariga. – SEO-guide för elektronisk handel: Med titeln Natural SEO for Internet Merchants in Activity skapades den för att hjälpa dem som vill placera en webbutik. – Gua Seo från National Institute of Communication Technologies: Data från 2009, men det har universella begrepp som inte dör i SEO-världen. – Gua SEo På sidan: Kort men intensiv, skapad av San tiago Vitola i år.

Om du känner till ytterligare en guide som är värt att nämna, är kommentarerna öppna.