Rankningen av de nya ledarna enligt Klout

Rankningen av de nya ledarna enligt Klout

Utan tvekan framväxten av fenomenet Blogger först och sedan med sociala nätverk, för många har deras aktivitet varit att marknadsföra innehåll, skapa åsikter eller behålla sin status som kändis eller guru oavsett deras sektor. Inflytande, det nya stora värdet i vår tid, mäts varje människas värde i deras förmåga att påverka andra människor, skapa åsikter, marknader och orientering. Tanken är att bli ledare för vad var och en av er gör, men att bli hörd och följd på samma sätt som om man vore en rockstjärna. Genom tekniker som vanligtvis används för lärande har Klout lyckats klassificera skapare och opinionsledare i olika kategorier, basera resultaten på analysen av kommunikationsstilar, publik och uppföljning Det är inte fråga om att gruppera ledare efter deras auktoritet, eftersom människor med olika målgrupper och om mycket olika ämnen kan vara opinionsledare i sitt segment och med en gemensam kommunikationsstil. Därefter granskar vi kategorierna och typerna av nuvarande opinionsledare; människor med stort inflytande, prestige och trovärdighet, vars budskap följs av en stor publik av människor och som de har förmåga att nå med sin överföring av information och onlineaktivitet.

Kändis / Kändis

exempel: @barackobama, @aplusk

Högsta möjliga inflytande som möjligt, människor är medvetna om varje ord du släpper ut och var och en av dina meddelanden har full täckning. Du är ganska känd, inte bara i den virtuella världen utan också i verkligheten.

Taste Maker / Trend Creator

exempel, @missrogue

Taste Maker, Sabor Creator i en intressant bokstavlig översättning eller Trend Creator, på högre spanska. Du är den typ av ledare som vet vad du gillar, vad som delas av din publik. Kunskap om trender kommer från vad du får och inte från det du skapar. Hans förmåga ligger i att upptäcka, tolka och forma trenderna i varje ögonblick och med en åsikt som genererar respekt hos hans anhängare.

Pundit / expert

exempel: @scobleizer

Hans ledarskap ligger inte bara i att sprida nyheter; du skapar dem. Som en erkänd expert inom ditt kompetensområde räknas och tynger din åsikt din bransch, som sprider och respekterar dina ord. När du talar är andra tysta och lyssnar.

Tanke ledare / Tanke ledare

exempel: @chrissaad

Hans figur representerar guiden som hans publiks öden väger, vilket ger honom deras självförtroende att ge sin åsikt, hans vision och hjälpa dem att förstå de händelser som händer inom hans handlingsområde. Hans största förmåga ligger i att veta hur man kan urskilja och skilja vad som är viktigt från det som inte är och överföra det tydligt till sina anhängare.

Sändare / utgivare

exempel: @huffingtonpost

Dess ledarskap ligger i förmågan att sända meddelanden och nyheter som sprider sig som eld i damm, vilket gör det till en rik och pålitlig informationskälla i din bransch eller ditt yrkesområde, som följer dina sändningar regelbundet och med självförtroende.

Kurator / forskare

exempel: @wwwhatsnew

Dess förmåga ligger i att känna igen och peka ut de mest intressanta människorna hela tiden, samt att hitta det bästa innehållet på webben och bli en viktig informationskälla för sitt nätverk. En annan av dina färdigheter är att filtrera en otrolig kapacitet för information för att hitta och få det bästa och mest pålitliga för din publik, som känner igen ditt arbete och är tacksam för det.

Matare / permanent

exempel: @loldrivers

Din publik litar på dig och har vant sig vid det ständiga flödet av information om ditt influensområde som du matar dem. De kan i hemlighet inte leva utan din inlägg.

Syndicator / Syndicator

exempel: @DrShock

Hans förmåga är att känna igen vad som händer och vad är de trendiga ämnena att vara uppmärksam på, dela det generöst med sina följare, undvika den hårda uppgiften att filtrera och söka efter kvalitetsinnehåll, oavsett sektor, aktivitet eller syfte; vanligtvis en specifik.

Networker / Network Builder

exempel: @lewishowes

Hans extraordinära förmåga att ansluta rätt människor med varandra och dela det som är väldigt viktigt är hans styrka, i kombination med hans generositet och öppenhet för den sociala världen gör honom till ett riktmärke och opinionsledare med många anhängare.

Socializer / Socializer

exempel: @bobbrisco

Kusin till Networker, men med förmågan att vara mötesplatsen för den sociala världen och en förenare av olika publik, men som delar samma intresse och vet hur man återbetalar sin generositet när de delar nyheter.

Specialist / Specialist

exempel: @joefernandez

En specialist kanske inte är en kändis, men hans sektor eller bransch erkänner sitt arbete och sin expertis i sin professionella verksamhet, där han har ett stort antal lojala anhängare som litar på och länkar till hans nätverk och publikationer.

Aktivist / Aktivist

exempel: @alexlines

Slutet i ditt liv är en idé eller en sak som du omfamnar, försvarar och publicerar mycket och delar med hela världen via Internet och hemligheten för din framgång ligger i din publik som räknar med att du leder förändringen eller utropade prestation.

Conversationalist / Conversador

exempel: @kuratowa

Mer än kapacitet är hans passion när det gäller att ansluta till folket i hans publik och alltid med den detalj som gör skillnaden. Bra samtal är inte förmåga, det är helt enkelt en konst och du behärskar det perfekt, fängslande din publik med varje ord som uttalas.

Dabbler / hobbyist

exempel: @ ask500people

Du kanske börjar just nu eller tar det som en hobby i den sociala världen. Om ditt mål är att öka ditt inflytande på nätverket, var en aktiv agent, dela kvalitetsinnehåll och lära känna din publik

Explorer / Explorer

exempel: @nitinchitkara

Din passion är att oändligt navigera i hörnen av det sociala nätverket, leta efter nya sätt att interagera och bygga gemenskap … Utforska det virtuella ekosystemet och få det att fungera för dig. Din nivå av engagemang och identifiering med din publik visar att du har rätt och att du kommer att få det.

Observer / Observer

exempel: @adrockus

Hans sak är inte att dela, utan snarare att överväga uppifrån och i tystnad vad som korsar sig framför skärmen, tyst efter det sociala nätverkets flygning och för vad? … Tja; Eller att starta sig exakt på den nisch som han har upptäckt och var han ska sätta kurs; Eller bara titta på dagarna går; båda alternativen är giltiga.

Noggrann, tydlig och mycket verklig, Klouts-kategorierna kring inflytande lämnar oss en lektion efter att ha läst dem; möjligen måste de tolkas i termer av vad vi kan bli, om vi inte är det ännu; Eller känn dig stolt över det och fortsätt med ditt budskap till din lojala publik och att de följer dig om du har lyckats. I båda fallen är utmaningen att veta hur långt vi kan gå