Projekt som underlättar 3D-utskriftsdesign för studenter med synskada

3d

3D-utskrift har blivit ett av de viktigaste verktygen för att förbättra inlärningen hos studenter med synhinder. Men inte alla lärare har kunskapen att integrera den i sin undervisning och anpassa den till sina elever.

För att lösa detta problem skapade Rich Cameron och Joan Horvath ett projekt som underlättar för lärare med elever med visuella funktionshinder att få hjälp med att implementera 3D-utskrift enligt deras elevers behov.

För att göra detta etablerar det kopplingen mellan lärare och studenter som lär sig 3D-utskrift och behöver riktiga projekt för att tillämpa sin kunskap.

Därifrån, skapa feedback för att justera förslagen och bestämma, baserat på studeranden och erfarenheter från studenterna, vilka typer av tryckobjekt som kan vara mer användbara för vissa ämnen eller förklara begrepp.

De har en offentlig grupp som vi hittar på den här länken, där vi kommer att se att vissa användare begär 3D-modellidéer för vissa ämnen och referenser med förslag. Om vi ​​vill lägga upp en kommentar och be om förslag måste vi bara följa instruktionerna i gruppen.

I det här galleriet kommer vi att se några av de föreslagna modellerna. Ett intressant förslag som hjälper lärare att skapa nya utbildningsinställningar och implementera nya verktyg i sin undervisning för ungdomar med synhinder.