Vi har nyligen pratat med dig om PixelPress, ett verktyg som verkar revolutionera skapandet av videospel hemma genom att erbjuda alla möjligheten att rita, skapa och utveckla ett spel utan programmeringskunskap. För närvarande samlar processen in pengar i Kickstarter-kampanjen, och det är idag när villkoren tillkännages så att vi alla kan njuta av Android-versionen.
Och det meddelas att målet för utvecklingen av nämnda version inte kommer att vara 350 000 dollar utan 125 000 dollar, något som gör det mycket billigare och omedelbart. Det tillkännagavs redan den 7 maj att iOS-versionen kommer att lanseras om de krävda 100 000 uppnås, följt av denna nyhet om bekräftelsen att båda versionerna (iOS och Android) kommer att finnas tillgängliga i december 2013 om båda Kickstarters har framgång.
Robin Rath, skapare av PixelPress, har sagt att det viktiga är att inledningsvis skapa mobilversionerna, och att i händelse av en tidig utveckling av Android-versionen kommer de att överväga en omedelbar expansion till andra plattformar som Windows Phone, PC eller Mac .
De tillkännager också att tillsammans med minskningen av målet att skapa Android-versionen bekräftas lanseringen av denna i juni 2014 om kampanjen endast når målet på 100 000 dollar, jämfört med underhållet av datumet december 2013 iOS-versionen .