sippra

Percolate, för att hjälpa varumärken att skapa innehåll i sociala medier, får 24 miljoner investeringar

sippra

Förra året tog Percolate, företaget som hjälper varumärken att skapa innehåll på sociala medier, ett stort steg genom att gå med i Aviary och erbjuda redigerbara bilder. Å andra sidan var det första gången som bildredigeraren anslöt sig till en plattform med exklusiva syften för varumärken.

Och det verkar som att Percolate inte har gjort något annat än att gå framåt och nu får en finansieringsrunda på 24 miljoner dollar ledd av Sequoia Capital. Företaget fortsätter att bekräfta att de inte bara är ett företag för social mediahantering, utan förutom att lyssna på och skapa innehåll för konsumenterna, hittar det, skapar och distribuerar specifika publikationer för att öka användarengagemang.

Som förklarats för oss på TechCrunch kommer den nya finansieringsrundan (som utöver en tidigare investering på 9 miljoner dollar) gör det möjligt för företaget att expandera internationellt och förbättra sina marknadsföringssystem, och också arbeta med målet att varumärken förstår hur deras teknologier arbete.

Parallellt med allt detta fortsätter Percolate att arbeta med att utveckla sin produkt och tänka på potentiella samarbeten, som de som genomförs med Getty Images eller Aviary. Med orden Mike Dixon från Sequoia Capital, Marknadsföringsinnehåll är det mest effektiva sättet för varumärken att få kontakt med sina kunder just nu, och Percolate ger ordning till kaos genom att göra det på ett organiserat sätt..