Ooyala grundare lanserar Wizeline, produktprioriteringsverktyg

wizeline

Vi läste i TC om födelsen av ett nytt produktprioriteringsverktyg som heter Wizeline, lanserat av grundaren av Ooyala och utformat för att hjälpa till i processen med att implementera nya funktioner i en produkt.

Numera använder företagen vanligtvis inte någon typ av data eller beräkningssystem för att bestämma vilka nya funktioner och verktyg som ska implementeras i sina produkter, och de bestämmer vanligtvis det genom att hålla enstaka möte med chefer där alternativ utesluts och andra godkänner. I detta sammanhang agerar Wizeline så att andra medlemmar i organisationen också beaktas och beslutsprocessen förbättras.

För att göra detta har Wizeline olika verktyg, till exempel respons av olika produkter, analys av användningen av en produkt i fråga, övervakning och analys av engagemang användare, ett verktyg för att integrera grafik och infografik och fungerar naturligtvis också som en kommunikationsplattform mellan olika avdelningar för smidigare beslutsfattande.

Hittills har Wizeline arbetat med andra företag i den privata beta-fasen och testat sina verktyg med kunder som Chartbeat, WePow eller Fairfax Media. Vi kan prova det nu gratis, och om vi ser det lämpligt att förbättra produktiviteten i vårt företag kan vi välja att köpa olika paket för företag här.