De av oss som hanterar flera e-postlistor stöter ofta på ett återkommande problem: de e-postmeddelanden de skickar oss, eller de vi får i undersökningar, finns ofta inte.
Det här problemet uppstår också när vi inte har skickat ett e-postmeddelande till vår kunddatabas på länge, eller när datainmatningsformuläret inte har något verifieringssystem: e-postmeddelandet är falskt eller inte längre finns och vi slutar investera resurser för att skicka meddelanden som kommer att returneras.
För att undvika att ha det problemet, på Acrelia News De har publicerat en artikel som kan hjälpa oss mycket.
I texten länkar de till verktyg som kan användas för att verifiera ett e-postmeddelande, liksom till de olika tillstånd där ett e-postmeddelande kan hittas i dem: giltigt, för dem som inte har några problem; ogiltig, när e-postmeddelandet är felaktigt (verktyget kan ange detaljerna med anledningen); okänt, när det inte var möjligt att verifiera om det finns ett fel i e-postmeddelandet (i det här fallet tar verktygen inte ut för verifieringen) och Acceptera alltid när e-postleverantören accepterar någon e-post, oavsett om den har en mottagare eller inte.
Ytterligare information som tillhandahålls i dessa verktyg inkluderar skälen till att en adress inte är giltig.
Bland dem finns ett formatfel (har inte @, till exempel), en ogiltig domän, ett konto som inte finns, ett tillfälligt e-postkonto eller ett generiskt konto, inte länkat till en viss person (support @, admin @, etc.)
Det finns flera tips och information i allmänhet som hjälper till att städa vår e-postdatabas, något grundläggande innan du börjar investera tid och pengar i att skicka vårt innehåll.