groupon

Nytt förvärv av Groupon, som nu förvärvar Ideeli för 43 miljoner dollar

groupon

Det verkar som att 2014 har varit året Groupon har beslutat att inte sluta, och är att efter att ha utökat sin tjänst på iPad till 12 nya länder och tillkännagav förvärvet av Ticket Monster för bara två veckor sedan, är det nu Ideeli, nyligen förvärvade. av Groupon för 43 miljoner dollar.

Fortsatt med målet att bli mer än bara en webbplats där du kan få tillgång till dagliga erbjudanden, kommer Ideeli nu att vara en del av Groupon för att utöka avsnittet med erbjudanden i modevärlden. Från och med nu kommer Groupon att kontrollera Ideeli och använda sin produkt- och mobilteknologi för att fortsätta lägga till förbättringar i onlineförsäljningssektorn, vilket innebär en ytterligare förlust för investerare som sedan 2007 hittills har investerat 107 miljoner i Ideeli.

Vi läser i TC några ord från Groupon CEO, Eric Lefkofsky:

Vi är glada över att kunna lägga Ideeli till vårt företag. De utökar vår närvaro i modevärlden och erbjuder oss en bra relation med många av de bästa varumärkena i branschen. Våra kunder tenderar att visa sin smak för dessa typer av erbjudanden, och nu utökar vårt inflytande Groupon bättre position som utgångspunkt för alla som vill köpa något var och när.

Nu återstår bara att se om Groupon kan ge prestanda och nytta för Ideelis teknik och varumärke, något de litar på med tanke på det allmänna intresset för mode och märkesprodukter som registrerade kunder visar.