Teamet tillkännagav en ny version av Google Maps, mer minimalistisk och fokuserad på att lyfta fram det viktigaste enligt vår sökning.
Till exempel har kartelement som inte återspeglar någon användarvänlig information tagits bort och teckensnittet har förbättrats för att göra det enkelt att skilja på platsnamn.
Bilden visar hur den nya versionen (till höger) är renare, där användbar information som transitering markeras med en blick, och orden är mer läsbara:
I den här nya versionen kommer vi att märka orange skuggade områden, som ska identifiera intresseområdena, det vill säga de områden där det största antalet företag är koncentrerade: restauranger, hotell, barer, butiker etc.
Så när vi vill besöka en av dessa platser i något område, måste vi bara gå till intresseområdet och se alla tillgängliga förslag. Och dessutom finns det en ny färgpalett som hjälper användare att snabbt identifiera olika platser på kartan, såsom sjukhus, skolor, parker etc.
Alla dessa förändringar kan ses både i webbversionen och i apparna för iOS och Android.