contador de visitas Skip to content

Nestivity – Tillåta varumärken att skapa diskussionsgrupper på Twitter

Nestivity

För närvarande erbjuder Twitter, till skillnad från Facebook och Google+, inte varumärkena möjligheten att skapa egna sidor som gör att de kan ha närmare och interaktioner med användargrupperna som omger dem. Så varumärken kan välja från idag att använda tjänsterna från Nestivity, som är en plattform som gör det möjligt för dem att skapa sina egna grupper av kunder och följare som de kan hålla och organisera diskussioner med.

Skapat på Twitter och släppt för allmänheten idag, tillåter Nestivity användare att delta i diskussioner med varumärken samtidigt som varumärken kan spåra aktiviteter och omnämnanden som mottagits via Twitter. Under sin privata beta under tre månader lyckades han attrahera 3 500 varumärken, varav några viktiga företag som Dell.

Nestivity erbjuder fyra prissättningsplaner, varav den första är gratis, vilket begränsar datalagring till 60 dagar och tillåter en enda community-moderator. Genom att öppna för allmänheten förväntas antalet varumärken som skapar sina egna samhällen öka. I vilket fall som helst kan användare interagera med varumärken direkt med sina egna tweets utan att behöva registrera sig på någon annan plattform.

Länk: Nestivity | Går: TNW