MovieLaLa Cinema Social Network har investeringar från Salesforce VD

MovieLaLa

Med tanke på marknadsföringen av nästa filmpremiär bör filmstudior ha nödvändig information för att fastställa sina egna marknadsföringsstrategier och analysera deras resultat. Åtminstone är det idén att Marc Benioff, VD för Salesforce, som har blivit den sista investeraren i det sociala nätverket MovieLaLa (movielala.com), har bidragit med 750 000 dollar i pengar för det och gått med i resten av investerarna från plattformen, som kommer från sektorn för underhållningsindustrin.

MovieLala är ett nytt socialt nätverk med temat fokuserat på den mest entusiastiska av den sjunde konsten, vars lansering förväntas under de kommande veckorna, vilket kan ses på dess sida genom en inbyggd nedräkningstimer. Tanken är att fungera som en social plattform för användarna och erbjuda dem exklusivt innehåll och information om de senaste filmerna, tillsammans med möjligheten att interagera med sina stjärnor, samt en dataplattform för Hollywood-filmindustrin, som De kommer att få den information de behöver för att styra sina marknadsföringsstrategier.

På detta sätt, innan samma filmpremiär, kommer användarnas reaktion att tillåta filmindustrin att styra sin egen strategi, så att de kan nå fler människor i allmänhet. Nu har MovieLala ett hårt jobb inför att försöka övertyga filmentusiaster att vända sig till sin plattform, som inte heller kan få tillräckligt med filminformation på specialiserade bloggar och vanliga sociala medier, som TechCrunch lyfter fram. Åtminstone kommer erfarenheten inom marknadsföringskampanjer som Dana Loberg, medgrundare av MovieLaLa, att tjäna den push som plattformen behöver.